Saturday, January 23, 2010

  Salah Paham

LoVe        
FriendShip 
 LIKE
                                                                                                          miss

Arrrggghhhh!!!!!sume ni 1 salah paham. Dlm sekenyit mata kanan aku ditanya pelbagai persoalan. Mendadak. EXPLANATION yg bagaimana lg harus aku lakukan??? Kalau bisa aku keluarkan hati ini…..aku bg mereka lihat. Lihat betapa anggapan mereka itu sumenya tidak sama seperti yg terlakar di hati yg mula merasa kesakitan ini. Aku tahu kesakitan yg kau rasai. Aku tahu kelukaan yg kau alami. Aku tahu merananya jiwa kau dgn sume ini. Apa yg kau alami aku pernah alami. Apa yg kau rasai aku pernah rasai. Argh!sh*t. Aku kembali mengingati kenangan yg menyakitkan. Aku bkn sapa2 utk memahami kau. Aku hanya manusia yg kdg2 sering disalah anggap. Aku bkn sekejam yg kau sangkakan. Kebahagiaan aku bkn dibina atas keruntuhan jiwa yg laen. Kebahagiaan aku bkn atas tangisan kau. Kebahagiaan aku bkn atas rayuan kau. Aku mohon maaf sekiranya kau merasakan aku punca semua ini terjadi. Aku gadis yg tidak mahu melihat gadis laen merintih kerana wujudnya aku di dlm hidupnya. Aku gadis yg tidak mahu gadis laen merana jiwanya kerana aku. Aku gadis yg akan pergi dr semua ini buat selama2nya utk membuat kau kembali bahagia…..

Aku tidak akan sesekali mengungkit aku keletihan dgn sume ini. Aku menjadikan sume ini suatu kekuatan utk aku terus berdiri & berlari. Semoga Allah memberikan aku kekuatan dgn semua ini….Aku sudah tidak mampu menanges. AKU hanya mampu berlari sekuat2nya utk mencari apa yg Allah telah sediakan utk aku. Kpd sahabat2 rapat aku yg merasakan aku telah menyusahkan hidup kalian dgn tindakan org2 yg terlalu menyayangi aku…aku mohon maaf. Aku tidak minta sume ini terjadi. Malah aku terlalu malu bilamana sume ini terjadi. Kpd sesiapa yg meletakkan aku di dlm hatinya....aku mohon maaf kerana tidak mampu membuat kamu masuk di dlm hati kecil ini. Aku hargai sume ini. AZRIYANI akn pergi dr hidup kalian. Semoga pemergian ini tidak akn ada lg bebanan dlm hidup kalian…..




"Blog ini mungkin akan ditutup. Kepada sesiapa yg telah sudi menjenguk, mengikuti & membaca tulisan aku…..terima kasih byk2 kpd kalian. Aku mohon maaf sekali lg sekiranya penulisan aku di dlm blog ini membuat kalian tidak senang hati dgn aku. Maafkan aku….."

Friday, January 22, 2010

  <3 INI....

" BATASKU, ASAKU "

Bila kutercipta dari tulang rusukmu
Mengapa ku mampu sempurnakan hidupmu
Bila ku ada kerna kau ada
Mengapa kau tak bisa sendiri saja

Dalam teguh tak larut belaian
Ranum sahaja bukan hiasan
Untaian cinta gapai genggaman
Yakinkan mimpi dalam iman

Batasku sadari raut kudratku
Asaku menari terbalut sorbanmu
Lembutnya jiwa sambut nestapa
Terngiang syahdu iman di dada

Bila cerita tak lagi ceria
Mahligai cinta merona terlena
Senada iman kusimpan derita
Kuatkan hati bersimpuh padaNya….




Karutan : Kdg2 kita xkan dpt org yg kita syg. Merelakan pemergiannya adalah yg terbaek. Usah ditanya kenapa kebahagiaan itu seperti tidak adil kpd kita sbg manusia. Setiap yg berlaku ada yg terbaek disebaliknya. Hanya Allah yg mengetahui apa yg terbaek utk hamba2Nya. Jgn ditangisi kekecewaan. Tetapi cubala mencari kekuatan kerana kekuatan itu akan membuat diri kamu berbeza dari manusia yg laen.

  Hidup ini INDAH…:)

Khamis, 21 Jan 2010

Aku mula merasakan hari smlm adalah hari yg sukar utk aku warnai dgn kaler2 yg ceria. Hati mula merasakan sesuatu yg tidak memberi keselesaan. Hari smlm dirasakan seperti hari yg paling membusankan. Tetapi sekelip mata…..apa yg dirasakan berubah menjadi sesuatu yg sgt chantek & indah utk dialami. Allah mendengar apa yg dirintihkan di dlm hati. Aku bersyukur….Alhamdulillah….:) Kesuraman hari yg pd mulanya dirasai bertukar menjadi hari yg paling menyeronokkan. Bergurau senda membuat proposal, melihat gambar2 yg membuat hati berbunga2, saling mengutuk tetapi tidak pernah sesekali kutukan itu dilekatkan di dlm hati. Aku tidak pernah bergurau senda bersama kamu. Tetapi kita menjadi seperti sahabat yg saling memperkatakan sesuatu yg membuat kita ketawa bersama. Indah…..chantek….sukar dilupakan.:)

Ditambah pula aku diberi peluang merasakan sedikit kegembiraan selepas hati mula merasakan kegelisahan. Apa yg dihajati telah dimakbulkan dgn kuasa YANG MAHA ESA. Sungguh agung Dia. Sungguh Dia menyayangi setiap makhluk ciptaanNya. Dia memberikan aku keadaan sekeliling yg membuat diri ini gembira. Sahabat yg dtg tanpa dipinta. Bergurau senda hingga ke mlm. Mkn bersama. Berjalan bersama. Sahabat yg membuat aku ketawa sekuat2nya. Sahabat yg melihat perubahan diri aku. Sahabat yg memahami aku. Sahabat yg membawa aku terbang ke mana saja. Sahabat yg melihat aku tersenyum di saat dia juga tersenyum. Saling berpandangan. Mata membuat hati bergetar. Melayan kerenah, keletah sehingga waktunya. Aku telah diberi senyuman yg indah sehingga tiba lenaku. Hidup ini mmg indah….tetapi hanya kekuatan yg memberi keindahan. Kesedihan itu juga indah. Tangisan itu sesuatu yg meredakan. Tiada tangisan….tiadalah senyuman…..:)




Thursday, January 21, 2010

  SIBUK

This week :


1) Tutorial DATA STRUC
2) Tutorial DATA COM
3) Project proposal SAAD
4) Exercise DATA STRUC
5) Exercise SAAD
6) Exercise Bahasa & Masyarakat
7) Gym
8) Intra college Sport Event
9) Discussion IT Tools Project Proposal
10) BLOG.hahaha….
*tiba2 sume tutorial & exercise kene submit.WAJIB!huhuhu.....


Baru sedikit masa aku dicuri dgn perkara2 tersebut. Masih byk lg masa aku akan dicuri oleh perkara2 yg bakal membuatkan aku mungkin kelihatan kurus.ahaks! Hidup mesti diteruskan dgn gaya seorg Khalifah di bumi Allah. Melaksanakan setiap tanggungjwb dgn penuh tawaduk & keikhlasan…..:) Bleh bha kalo kau…..


" THE CLIMB "

I can almost see it
That dream I'm dreaming, but
There's a voice inside my head saying
You'll never reach it
Every step I'm taking
Every move I make
Feels lost with no direction
My faith is shaking
But I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down, but
No I'm not breaking
I may not know it, but
These are the moments that
I'm gonna remember most
I've just gotta keep going, and
I gotta be strong
Just keep pushing on, but

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

Keep on moving
Keep climbing
Keep faith baby
It's all about, it's all about
The climb
Keep the faith, keep your faith, woah




kata hati : semangat itu penting wpun kdg2 rase nak give up sebelum waktunya. ape yg penting? cekalkan hati!kuatkan semangat!yeaaahhhh!!!!!basyah!annyyyiieee.....;)

Wednesday, January 20, 2010

  :):):):):):):):):):):):):):):):):):)

FALL FOR YOU

The best thing about tonight's that we're not fighting
Could it be that we have been this way before
I know you don't think that I am trying
I know you're wearing thin down to the core

But hold your breath
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I won’t live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
You're impossible to find

This is not what I intended
I always swore to you I'd never fall apart
You always thought that I was stronger
I may have failed
But I have loved you from the start
Oh

But hold your breath
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I won’t live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
It's impossible

So breathe in so deep
Breathe me in
I'm yours to keep
And hold onto your words
Cause talk is cheap
And remember me tonight
When your asleep

Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I won’t live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I won’t live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
You're impossible to find




:):):):):):):):):):):):):):):):):):)




  GADIS oh GADIS

Hari semalam…..

Jam menunjukkan jarum pendek di no 8, jarum pjg di no 5. Kaki mula melangkah keluar kolej & menunggu bus. Hujan sedikit renyai. Semakin lama semakin ramai yg dtg ke pondok bus. Hati mulai gusar. “kalo aku xdpt naek bus ni…..mmgla.caci maki lgla aku arini.huhuhu…” Org semakin berdiri di kwsn depan tepat pintu bus akn berhenti. Hati mula berbisik, “perlu ke aku nak berebut2 ni….?keayuan aku mcm membataskan aku nak brebut2 ni…..tersalah timing plak arini pakai baju kurung. Kang kalo aku duk berebut2 ngan baju kurung ni….nmpk mcm hilang keshopanan & kesusilaan sbg seorg gadis yg memakai baju kurung pulek.ahaks!

Di saat bus sampai….

Mmg sah2 aku xdpt naek bus. Jejaka2 pun demmm da mcm xde lg istilah ‘lady’s first!’. Xmacho langsung! Dahla korang agak besar….Pastu duk nak berebut2 ngan gadis2 yg agak comey. Da mcm ape plak kn. Kang xsilap2 ade yg hilang kefreshan aset.huh. Aku mula mengalah. Mmg arini bkn rezeki aku nak naek bus. Agak menyesal sbb duk pegi tunggu bus. Baek aku jln kaki dari td ngan gaya lenggok Cik Timah nak pegi pasar. Xdela aku kena bjln sperti goreng pisang sedap da nak abis dijual.huh! Dlm hati mmg da byk caci maki yg tersimpan.huhuhu….bud*s, sh*t, bang**g suma ade dlm 1set kepala hotak ni. Menambah kebengangan lg bila jln yg dilalui lopak, lecak, segala2nya la yg mmg menunggu utk mengotorkan pengguna yg melaluinya. Cis! Nsb baek pakai sandal cap buaya. Kalau pakai kasut cap xkan berakhir…….mmg gila la mud aku 1 hari.hukhukhuk….

Pusat Bahasa….

Sampai saja di dewan, pintu masih berkunci. Sudah ramai bakal pengkaji2 bahasa sedang menunggu di luar. Nsb baek lecturer dtg lmbt arini. Tanpa membelek setiap wajah yg ada…aku terus ke tempat yg paling benci utk dikunjungi. Jamban! Cuci kaki, sandal bg cun seperti sedia kala. Setelah pintu dewan dibuka, aku masuk & duduk di tempat yg telah disetting baek punya. Setelah 3jam lecturer tersebut cepak cepuk cepak cepuk, sepantas kilat aku keluar terus ke kafe kerana ada yg sudah menanti aku utk mkn bersama. Siapakah dea? Jeng3…..(aku mula suka pd gadis yg chantek)lalalala….

FSKTM…..

Hari selasa adalah hari YB aku. Aku akan melawat seluruh kwsn utama U. Jadual yg berderet memungkinkan hari selasa juga adalah hari skt kepala hotak aku! Aku musykil seketika. Sejak aku berpijak di bumi kenyalang ini….skt kepala smakin menjadi2. Setiap hari wajib membeli coke & menelan uphamol. Xkan nak suh aku blk semenanjung kot supaye xskt kepala??? Haaaiiiyyaaa….Kuliah yg seronok mnjadi paling busan disebabkan kepala berdenyut2 minta dipicit. Letihla camni….

Pusat Bahasa…..

Ikutkan hati mahu saja aku skip klas prep BI ptg smlm. Tp disebabkan oleh pujukan dr gadis yg chantek….aku menjadi cair….kaki melangkah lemah gemalai. Setelah klas bermula lecturer bersuara, “ Task for today is I want you all to tell me what is your memorable past experiences. But I will choose who that I want and you must come in front and tell your experience to your friends.” Kepala yg mule tenang dr bdenyut menjadi semakin laju berdenyut. Nsb la labu…..sem ni aku dpt lecturer BI yg suke bg task mengetask setiap kali masuk klas beliau. Nama mula dipanggil. Seorg gadis yg mungkin umur dlm 20 keluar ke depan & mula kelihatan GEDIK. Aku mlihat dgn pandangan senget. She started her story. Pergghhh!!!!Makin senget pandangan mata aku mlihat dea. Xde experience laen ke ko nak citer wahai gadis oi??? Sbg seorg gadis yg mula menjadi seorg wanita….aku berasa seperti aku mahu memakai topeng spiderman semasa mendgr cerita gadis tersebut. Gadis2 di sebelah kiri & kanan aku mula menyatakan ketidakpuasatiaan mereka terhadap gadis tersebut. Para jejaka yg ada di dlm klas tersebut mula mecelah & mengolok2 seperti mahu mengejek. Lumrah alam….ketidakmatangan seorg manusia boleh memalukan dirinya sendiri tanpa disedari. Sampai saat ni aku rase nak senyum senget mngingatkan cerita gadis tersebut. Ape yg diceritakan oleh gadis tersebut?mmmmmm…..kisah perkenalannya dgn seorg lelaki tetapi ceritanya seperti…….haaaiihhh……(aku nak beli topeng spiderman skrg!!!!!!!!!!!!!).






Soksek soksek : Mcm2 benda aku blaja pd hari smlm. Dari keletah manusia hinggalah ke ilmu alam yg membuatkan aku bpkir lebih dalam lg.:)

Peti cadangan : Bleh tak U ni htr bus byk ckit kat kolej aku??? Dah terang lg bsuluh penghuni kolej ni adalah yg paling ramai naek bus. Dan2 bus yg lalu kolej ni ada 1 je. Bengang tahap kangaroo lari ni.huh!

Tuesday, January 19, 2010

  JaTuH ChenTa

ku jatuh chenta pada DEA......
Hati berbunga-bunga melihat DEA.....
Seperti tidak mahu pergi tanpa DEA.....
Mahu selalu bersama DEA.....
Aku chenta DEA!!!!!!!!
hahaha....



^-^



  mengHAPUS JEJAKmu

Terus melangkah melupakanmu
Belah hati perhatikan sikapmu
Jalan pikiranmu buatku ragu
Tak mungkin ini tetap bertahan

Perlahan mimpi terasa mengganggu
Kucoba untuk terus menjauh
Perlahan hatiku terbelenggu
Kucoba untuk lanjutkan itu

Engkau bukanlah segalaku
Bukan tempat tuk hentikan langkahku
Sesudah semua berlalu
Biar hujan menghapus jejakmu

Terus melangkah melupakanmu
Belah hati perhatikan sikapmu
Jalan pikiranmu buatku ragu
Tak mungkin ini tetap bertahan

Perlahan mimpi terasa mengganggu
Kucoba untuk terus menjauh
Perlahan hatiku terbelenggu
Kucoba untuk lanjutkan itu

Engkau bukanlah segalaku
Bukan tempat tuk hentikan langkahku
Sesudah semua berlalu
Biar hujan menghapus jejakmu

Lepaskan segalanya
Lepaskan segalanya

Engkau bukanlah segalaku
Bukan tempat tuk hentikan langkahku
Sesudah semua berlalu
Biar hujan menghapus jejakmu

Nanananana
Nanananana
Nanananana
Nanananana
Nanananana
Nanananana



Celoteh mulut kepo : Sgt suke mendgr lagu ini sejak akhir2 ini. Tp yg pasti suka saye ini tidak akn lame.hehehe.....

Monday, January 18, 2010

  MACAM2 azriyani

Di suatu ptg aku telah pergi ke psar mlm. Aku nak beli air katira tp xde. Aku pun belila air cendol & keropok gian. Pergghh! Nikmat giler sampai terangkat tulang rusuk aku sepertinya telah berjumpa ngan a.d.a.m. yg ditakdirkan.hehehe…Tiba2….(gaye bsemangat bciter)ntah ade penculik mane dtg nak culik aku. Apehal ko nak culik2 aku ni??? Yg hebatnya laki2 tersebut berjaya mendukung aku yg bratnya adalah……theeettt!!!!!! Kamu mesti kepo nak tau kn?hukhukhuk….Tp tetiba aku sampai kt Mahkamah Juvana. Dlm court 2 mcm ade byk kaunter utk bicarakan kes2 remaja & aku rase kanak2 lg ramai buat hal gangster. Kaunter dlm court 2 ade byk mcm kaunter buat IC kt Jab. Pendftrn! Ape kejadah la court 2 ade byk kaunter. Pelik bebenor.

Tp tetiba aku naek bus yg dipandu oleh seorg makcik yg cara pemanduannya seperti beliau suda byk amal nak msuk dlm.huh. Bus teramatla kokak sampai tayar mcm nak tercabut di saat bus membelok. Dan2 pas turun bus aku gi balai polis. Aku seperti telah diburu oleh org2 jahat yg aku pun xtau mereka2 nak ape. Tp yg paling aku ingat….ade sorang muka polis dlm 2….mak oi! Kacak hingga buat aku tersentak! Dah pukul 10!!!!!!!!!!!!!!! Klas data struc kul 10! Sepantas kilat fikiran aku ckp xpela arini kite cuti. Lgpun hujan agak lebat ni. Alasan!hahahaha…badigol punye AZRIYANI! Data struc oi! Bkn klas Bahasa & Masyarakat ko nak skip2.huhuhu…..tetapi ade perkara yg memusykilkan akal fikiran aku di saat ini. Naper aku mimpi cam 2 ek? Spjg aku bernafas di cni….aku blum pernah mimpi benda2 yg mengarut lg merungsingkan akal fikiran. Ala….agknye sbb tido pas subuh kot…2la ko….(saje sedapkan ati). Tp kalo idup realiti aku jumpe mamat polis yg kacak itu…serius aku ingat wajah dea. Mmg melekat wajah mamat tersebut dlm akal fikiran aku ni wpun hanye mimpi! Mmg a.d.a.m. aku la kalo dunia realiti aku jumpa dea.hahaha….Mudah2an xdela benda2 pelik berlaku. Mudah2an semuanya baek2 saja…..amiiinnn…….



Pemberitahuan : Dahla x gi klas. Pastu bersenang lenang update blog dlm bilik. Cis! Mmg nak kene hempuk pompuan ni.hukhukhuk….

Sunday, January 17, 2010

  MATA di sebalik KACA MATA

I’m NOT a perfect girl. I’m pretty clumsy & sometimes I have a BROKEN heart. My friends & I sometimes fight & maybe some days NOTHING goes right. But when I THINK about it & take a step back, I REMEMBER how amazing life truly is & that maybe. JUST maybe. SADness & HAPPIness always with ME. I LIKE being UNPERFECT!.





Kata Mubazir : Bila buat tutorial je mata mengantok. Bila mengantok je jari jemari ke papan kekunci. Bila papan kekunci ditekan2….nila hasilnya. Nsb baek laptop ini sudah sihat kembali.aaddoooiiii.zzzzZZZZZZ

  IMPOSSIBLE is nothing!

Perkara yg tiba2 menyelinap masuk ke dlm akal fikiran aku di saat mata terpandang di suatu sudut :

Mempunyai misi yg perlu dilaksanakan tetapi telah mengamalkan perkara2 yg langsung tidak membantu kpd pencapaian misi tersebut!Haaaiiiyyaaa…..masalah ini perlu dibendung secepat mungkin! Adakah aku akan berjaya mencapai misi tersebut @ hanya perlu mengalah sebelum bjuang? Hampeh punya Tuan Misi.huhuhu….Nasi xmakan. Mlm xmakan. Tp siang duk melantak mknn sihat lg menyebabkan ketagihan. Sampai mati pun misi xtercapai!. Inilah yg dikatakan kebijaksanaan nafsu!.”





Aku percaya : Ikut hati, mati! Ikut rase, binasa! Ikut nafsu, beginila jdnya….”. Aku mcm nak dermakan mknn2 tersebut kpd sesiapa yg memerlukan. Bleh caye ke ayat ni??? Xpe....xbaek membazir. Biar aku selesaikan dulu mknn2 ni buat mase skrg.hehehe....

Saturday, January 16, 2010

  Aku Tak Tipu Wei.....

Mlm td aku telah bermimpi suatu perkara yg takdela jakun sgt kot kalau nak citer. Tp yg aku marah sgt apesal sampai masuk dlm mimpi ni??? Takkan nak suh aku gi buat benda tu kot arini….?alasan smata2! Aku bermimpi……Aku bermimpi….. Aku bermimpi……Aku gi mkn pizza!!!!!!!!!!!! Tp pizza tu punyela liat. Cheese dea aku tarik2 guna gigi harimau aku ni xputus2!hahahaha……Sampai skt pipi aku duk nganga2 nak putuskan cheese pizza. Tgh nak gigit2 cheese bg putus tetiba aku dgr lagu Mawi ft KRU. ‘SUJUD’. Tersedar aku dr keletihan menggigit pizza. Tgk jam da pukul 5.50. Patotla ada lagu tersebut. Alarm bangun suh berSUJUD menyembah YANG ESA. Tp yg tragisnya mimpi tersebut……..bantal ekzotik aku abis basah sebab aku gigit!cis! ci**ka punya mimpi! Ape kejadah mimpi camni masuk dlm tido nyenyakku??? Xkan nak suh aku gi mkn pizza yg baru bukak kt Samarahan kot….???hehehe…..Yg menjadi bayangan skrg adalah bagaimana rupa AZRIYANI BUNAIM menggigit bantal dgn muka yg tergeliat senget benget semasa tido ek? Ceh! Huduh Nauzubillah! Nsb baek bantal ekzotik aku tu xkoyak. Kalo koyak…..siap aku serang org pizza arini gak! Suh dea jahit bantal aku. Xde kena mengena! Haaaiihhh…..Pizza2…..Nsb baek aku mimpi ko. Kalo aku mimpi mkn Johnny's…..Berlinang2 air liur aku keluar…..Mane aku nak cari Johnny’s kat Swak ni bai….? Xkan nak suh mak aku pos Johnny’s pulek. Mmg mintak blawan tinju pree2 je ngan mak aku.huhuhu….Sumpah! Aku xnak mimpi camni lg. Aku nak mimpi……..Mimpi Majnun.ahaks!lalalala……







Ilmu alam : Laen kali sbelum tido bace doa mkn.....kalo mimpi tgh mkn xdela susah sgt ko nak mkn mknn tersebut...berkat.....Alhamdulillah.

Friday, January 15, 2010

  WANITA terhebat

Di suatu petang yg mendamaikan :

Mak Pah : “Mak nak smyg ni. Nnt mak nak mak da abis smyg, sume da siap2 nak ngaji. Dgr mak ckp ni ke x???.”

Si gemok, si gedik, si garang hanya menganggukkan kepala tanda faham. Tetapi mata masing2 sibuk menatap drama ‘Tasbih Cinta’.

Setelah beberapa minit :

Mak Pah : (dgn suara lantang)”Kan mak da ckp suh siap2 nak ngaji. Sampai mak da abis smyg sume xamik air smyg, xpakai tudung lg! Mengadap tb 2 sampai mata buta baru tau!.”

Si gemok, si gedik & si garang mencecet lari masuk ke jamban. Si rongak hanya memandang dgn ekor mata yg dengki mahu mengejek kerana kakak2 & abngya dimarahi.

Semasa di dlm bilik sedang mengaji :

Mak Pah : (suara lantang boleh menyumbatkn salur jantung)”Dah bhari2 mak ajar. Xpandai2. Ingat ape dlm kepala? Ingat asik nak tgk tb je. Ingat maen je.Mulut ckp cepak cepuk cepak cepuk bkn maen. Bile ngaji lidah terbelit2. Gosok gigi nnt bia mak gosok lidah dea bg lembut! Senang ckit ngaji!. Asik maen je. Ngaji susah!.”

Si gedik mula menangis teresak2.

Kak Yani yg mendgr kemarahan Mak Pah juga menjadi kecut. Mak Pah sgt marah bila mengaji susah.

Setelah selesai mengaji :

Mak Pah : “Pasni jgn asik nak tgk tb je. Jgn asik nak maen je. Sape xpandai ngaji nnt mak rotan bg pandai. Bia mama nak marah ke nak saman mak ke….mak peduli ape!.”

Kak Yani hanya ketawa sambil membuat thumbs up pd kanak2 tersebut.

Tetiba……

Mak Pah : “Kak Yani xpayah nak buat gud2 kat diorg. Kak Yani dulu pn same. Ngaji susah! Bile ngaji je mulela menanges. Blum stat ngaji da menanges. Ngaji liat! Da besar2 ni kalo mls nak ngaji…..mak xtaula.”

Mak Pah pun mulala membuat cerita2 sedih.

“Kalo mak da meninggal nanti….kalo anak2 mak xpandai bace Quran….sape yg nak bacekan Yaasin utk mak? Sape yg nak sedekah al-Fatihah utk mak? Mak bahagia dlm kubur disebabkan dr doa anak2 yg soleh & solehah. Kalo da anak2 mak mls nak ngaji….nak solat….mak dlm kubur nanges sorang2.”

Si gemok, si gedik, si garang & si rongak membuat thumbs up pd Kak Yani sambil tersengih2 & membuat muka busuk hati melihat Kak Yani kena pot pet pot pet dgn Mak Pah.

Cis!hampeh bdk2 ni. Siap korang nnt! Korang mmg dengki kat Kak Yani comey ni kn. Tunggu mase je korang nak tgk Kak Yani kena bebel kn.huhuhu…..

Motif cerita : Wpun diorg bkn darah daging aku…tp aku rase mcm nak cepuk2 diorg mcm adik aku sendiri. Nsb baek aku ni gadis yg agk penyayang. Kalo x abis korang mesti xnak duk umah aku lg. Terpakse mama korang benti keje jage korang sendri.lalalala…..Ayt2 mak aku tu sebenanye da ke berape kali beliau guna buat modal nak buat aku insap pun aku xtaula. Tp hasil keinsapan anak beliau masih belum juga memuaskan hati beliau.hahaha…..

Semenjak dari hari tersebut….Mak Pah belum lg menunaikan solat, kanak2 tersebut sudah bsiap sedia utk mengaji. Hebat sungguh penangan kata2 Mak Pah terhadap kanak2 tersebut. Cayala Mak Pah! Wanita idaman Uncle Bun ni.heeee....



*Berejam aku tunggu gamba ni nk upload. Muka ala2 in*on mmg cenggini la nsbnya.hahaha.... 


  TUDUNG

Bangun pagi tutup alarm,tutup kipas,tutup lampu tido,bukak tingkap,bukak laptop. Tgn trus mencapai skaf rambut & spec disangkut di hidung. Duduk mengadap laptop sambil mata merenung ke langit. Biru. Tidak kelabu seperti hari2 semlm. Bukak lagu, bukak emel,bukak blog feveret. Seketika sedang membace ketawa berderai. Mcm2 tulisan. Mcm2 cerita. Mcm2 pengajaran. Tersenyum sendiri. Emosi smlm dilupakan agar hari ini dpt membentuk emosi yg lebih membantu kpd perkembangan akal fikiran. Tidak akn aku fikirkan lg perkara2 yg akn membuat emosi aku seperti mahu M.A.T.I. *please leave me alone.

Jam menunjukkan pukul 7.25. Aset kedua terpenting seperti mahu mengeluarkan sesuatu. Ok…jom kita pegi….Selesai saja mengharumkan diri, aku mencapai segala ramuan yg perlu ditepekkan ke wajah. Aku mencapai tudung. Ape kes tudung yg aku pakai arini agk membulatkan wajah aku yg da sedia bulat ni???Aku mula mengomel seorg diri. Haaaiiihhh…..tudung cap ape yg akak aku belikan ni….?bawal no 0.5 agknye! Selembut2nya sampai hendak dilipat pun ia tidak mahu. Tudung lg 1 masih belum dicuba pakai. Tengok gaya kelembutan sepertinya sama seperti tudung ini. Ditambah pula aku sengaja meninggalkan tudung kegemaran di rumah Mak Pah & Uncle Bun. Padahal kalau dibawa tidak memberikan apa2 kesan pun terhadap luggage. Nsb la labu….kusangkakan tudung yg dipos akak aku ini akan memberikan prasaan puasati yg meluap2. Tetapi malangnya tidak. Batu yg melekat dikeliling tudung da agk menawan. Tiba saat utk dipakai….tak menawan langsung!bulat!Tudung2…pasal kau tetiba aku tulis dlm blog. Xfeel langsung! Hal gadis2 mmg begini.hukhukhuk….ini baru sedikit. Belum lg kisah krim muka tumpah dlm handbag! Gadis2 mmg diciptakan begini sifatnya. Ciptaan Allah sbg penghuni alam yg paling chantek utk diperhatikan.^-^



nota data struc : kegedikkan seorg gadis sgt comey utk dilihat oleh seorg jejaka.uuu....auww!

Thursday, January 14, 2010

  EMOSI

Aku rase seperti mahu M.A.T.I.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!emosi marah aku meluap2 sehingga rase mahu
M.A.T.I.!!!!!!!!!apesal kau fanatik sgt pada aku ni?????aaarrrgggghhhhh!!!!!!!!!!!aaadddoooiii...gugur seketika iman di dada.hhhuuuaaaarrrgggghhhh!!!!!!!!*nanges sekuat2nye.



  SHOULD I?

PERLUKAH aku meng ’ON’  kembali  facebook  yg da lame aku  ‘OFF’ ??? tetiba tringat smlm presiden Kelab Tut suh join Club Tut U kat  facebook  utk information every week. Haaaaiiiihhhh…..hati masih membeku keras nak  ‘ON’  blk  facebook . Jikalau kalian menyayangi saye…..silala berikan hujah2 yg bernas agr saye dpt mbuat keputusan ngan hati yg gumbire.ahaks! Ade ke org syg aku?ops! Ade gak ke org bace blog aku?theeetttt!!!!!!!



Wednesday, January 13, 2010

  NIAT

Arini langit menanges tidak henti2 dari pagi ke ptg. Cuaca kat swak mmg slalu begini. Kdg2 terlalu pns. Kdg2 terlalu sejuk. Hujan bhenti seketika di tengahari. Aku mula bsemangat utk menjengukkan muka di Kelab Tut. Niat hampir terpesong. Di saat kaki telah melangkah keluar kolej….tetiba langit menanges bagaikan tidak mahu bhenti. Selebat2nye. Akal fikiran mula bpkir2 samada mahu meneruskan perjalanan @ berpatah balik ke kediaman beradu. Fuh! Dikuatkan iman. Digagahkan langkah meneruskan perjalanan. Berbekalkan payung yg kukuh,sambil memegang buku koku, aku berjln seperti mahu diterbangkan oleh angin yg kuat & hujan yg lebat. Seluar jin biru mula terasa berat. Kalaula belt tidak dililit di pinggang yg agak memberahikan ini,semestinya seluar jin biru telah terlucut dari tempatnya.huhuhu….

Sampai je dewan, mulut seperti mahu mencaci. Cis! Aku rase aku da cukup lambat. Tp rupa2nye semua org lg lmbt!hampeh! Tiada 1makhluk bergelar manusia pun di dlm dewan tersebut. Aku mula bersoal2 di dlm hati. Aku tersalah tempat @ mmg org laen sengaje lambt? Nila Kelab Tut! Sesukati membuat perjumpaan. Tp xpenah punctual. Dari presiden hinggalah ke kaki2. Semuanya sama. Sabar menanti…..Aircond yg kuat telah menaikkan bulu roma aku. Ish! Xbleh jd ni. Aku keluar mencari kepanasan. Huh! Xberkesan! Masih sejuk. Sepertinya mahu melangkah pulang. Tetapi memikirkan jam kredit koku yg perlu diselesaikan adlh 80jam kredit utk grade…aku cube mnjadi lebih bsabar. Hampir 20minit aku menunggu barula ada beberapa manusia mule masuk ke dewan. Menambah kebengangan aku lg bila presiden masuk ngan muke seperti deala paling awl yg dtg. Pergh!!!

Setelah dewan dipenuhi manusia….tetiba presiden bsuara.”kita akan buat sesi memperkenalkan diri”.Pergh!bagaikan mahu terkeluar biji mata aku mlihat presiden tersebut. Apa kes nak buat sesi2 perkenalkan diri???aaddooo…..kena ckp nama la harapan la. Apehal??? Ade ke org nak amik tau psl aku??? Ditambah ngan suhu aircond yg agk membekukan aku….aku terus keluar ke jamban.hamek ko! Kdg2 aku rase aku ni kepala batu gak.huhuhu….da abis sesi2 yg sgt aku suke tu….aku masuk blk ke dewan. Abis je presiden tu duk mencecet2 aku kuar terus gi kafe. Ape presiden td duk mencecet pn aku xhingat. Yg penting harapan aku nak kumpul jam kredit koku yg ntah pape je. Dahla byk. 80!40 je sudeh. Aku pn xphmla u ni. Bikin gua bingit je ngan benda2 ni. Perut da menjerit2 mintak mknn. Seluar masih berat menyukarkan aku bjln selaju yg mungkin. Niat aku sem ni nak buat semuanya ngan baek. Semlm da kena bebel free ngan mentor. Adddoo….mentor dahla lec data com. Kata2 mentor aku masih terngiang2 di telinga wpun aku da sabun telinga aku masa mandi mlm td.“Haaiiiyyyaaa…..u mesti dpt data com A ma….u anak i ma…..”terpaksa aku senyum ngan senyuman yg membanggakan. Dlm hati….huh. Niat nak amik slip result. Tp dpt pakej skali ngan ceramah. Kalaula data com tu senang mcm mkn bihun tomyam….bkn A je. A+ aku cube dptkan. huhuhu….Tp bkn ke data com tu mmg senang?ahaks!Harapan2….harapan diringi doa!usaha!tawakal!Basyah Azriyani!aaannnyyiieee…..niat kau kena betul!yeaahhhh!!!!!!!!


aku je manusia dlm dewan ni.huh



  keINSAFan

Semalaman langit menangis membasahi bumi. Kepala yg waras menjadi kalut akibat matahari siang yg terlalu menyinari bumi. Alhamdulillah….tp kepala yg menggedik tidak slesa akan kepanasan yg melampau.huhuhu….Kuliah yg besh menjadi paling membusankan. Bile nak abis ni….??? Mknn yg lazat btukar rase sperti hampeh! Suka bjalan kaki menjadi pemalas utk bjalan. Bleh tlg dukung aku x???hukhukhuk….Suke mndgr lagu trus rase bingit akan lagu2 tersebut. Bleh diam x??? Tenet yg mmg gedik tidak dihiraukan. Coke yg dibenci menjadi air yg paling nikmat sejak kaki berpijak di bumi kenyalang. Haruman minyak kapak yg paling dijaohi menjadi haruman kegemaran. Hidup brubah mengikut keadaan. Suke mnjadi benci. Benci mnjd terlalu taksub. Nila hidup. Jgn terlalu memilih. Jgn terlalu demanding. Jgn terlalu taksub ngan ape yg diingini. Suka duka hidup seperti warna2 LUNA. Dikaler mengikut citarasa. Dikaler mengikut kesukaan. Dikaler mengikut kechantekkan. Bile pudar kaler2 tersebut…seperti bumi sudah bhenti berputar. Seperti tiada wujudnye matahari. Seperti mlm sentiase ke siang. Kekuatan diiringi doa Iftitah,al-Fatihah dibace brulang, rukuk yg penuh tokmanimah, sujud seperti akula manusia paling byk kekhilafan,tahiyat yg penuh syahdu, kalimah syahadah yg penuh keinsafan & salam yg diberi kpd sahabat yg sentiase menemani wlau kemana jua. Doa penuh tangisan. Allah sentiase bsame di saat suka & duka. Wpun kite seperti melupakannye di saat hidup kesenangan, kegembiraan, keselesaan. Sering mempersoalkan knape3 di saat duka menyelubungi diri. Pernah kegembiraan dipersoalkan tika ia bertandang? Tidak sekali. Kehidupan mmg begini…..




Pic2 di ats diupload atas prmintaan gadis2 di ats.ahaks!nsb baek aku xde fb.huhuhu....




Tuesday, January 12, 2010

  CACI MAKI

KEPALA skt sejak smlm.Oh!tut!thet!(caci maki dlm perot).rimas akan skt ini.menci3!addict with COKE & UPHAMOL.skt tak gak ilang.huh.TOLONG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






Monday, January 11, 2010

  'unSANGKErable'

Senarai hitam benda2 yg aku xsangka jd utk beberapa hari,jam,saat & ketika. aku nak gak senaraikan wpun kamu xnak bace.lalala.....

1) Aku menstudykan diri di awal sem. gara2 kebusanan duk dlm bilik tetibe dtg kegilaan bace lecture note.fuh! tp kalo ade magazine asuh aku lg prefer bace magazine tsebut krn otak masih beku utk cube memahami ape lecture note 2 cube citer.huhuhu….

2) Aku berazam utk mengumpul duet JPA utk gi haji. mak aku turut terkejut bile aku ckp aku nak kumpul duet ikut beliau gi haji. sungguh suci niat murni anak gadis ini.:p mungkin aku da mndpt hidayah.hehehe….kalo dulu aku asik berangan nak kumpul duet nak kawen. tp sejak umur semakin byk aku semakin tidak bminat utk memikirkan hal kawen.hah???bleh caye ke?:p

3) Aku telah selalu menggosok gigi sebelum tido. kalo dulu aku sgt mls gosok gigi sebelum tido. kesimpulannye mmg dulu xgosok gigi sebelum tido. sekeleh! nsb menyebelahi aku krn dikurniakan gigi yg agk sempurna. Alhamdulillah…aku mule menghargai ciptaan Yang Maha Esa ini.^-^


sebelum & selepas tekanan mental.cacat!

4) Hp aku tiada berbunyi msj diterima selama 2,3ari kebelakangan ini. mungkin aku mmg inginkan keadaan seperti ini. mungkin? memang aku inginkan keamanan seperti ini. tp agk membazir pulek aku beli hp agk canggih dr hp dulu kalo aku membiarkannye di sisi katil tanpa menggunakannye. jdnye ape perlu aku lakukan? biar saja dea begitu. dasyat3…

5) Aku bakal tidak blk ke rumah selama 5bln! wow! mcm xcaye tp 2la yg bakal aku lakukan utk sem ni. knape? krn nak kumpul duet gi haji.hahaha….kentalkan azam!sudahla kau azriyani….

6) Aku ingin melihat seorg sahabat sygku membeli kamera SLR tahun ini. adakah beliau bakal merealisasikan impian tersebut @ bakal membawa impian tersebut ke tahun hadapan?heeee…..Kalo beliau berjaye mencapai impiannye….akula org pertame akan jakun terhadap beliau krn berjaya memiliki SLR...fffuuuiiiyyyooo……

7) Aku berjaye mengkentalkan kerajinan aku utk bergiat cergas dlm aktibiti kolej. wpun kdg2 setan bertanduk & bertelinga capang lg pjg di sekeliling aku spt menghasut supaye aku mnjadi pasif.psiko!huhuhu….

8) Aku mule bcakap seorg diri di dlm bilik & menghasilkan karya2 unik yg aku tidak pernah sedar akan bakatku itu. apakah karya unik yg telah aku hasilkan? ops!malu nak ckp.gedik!hahaha….

9) Aku telah mensedekahkan name aku ke HEP sbb telah meronggeng sampai lupe diri hingga terlupe nak blk u sebelum waktunye. pak guard 2 yang kecah!hukhukhuk….ditambah ngan malang kena saman parking polis trafik! Hari meronggeng yg mmg seronok tp sedikit malang.agak2 tergugat x duet simpanan aku nk gi haji sbb nak byr saman tersebut?hahaha….. xpe…share with others.sharing is caring.;) *kalo mak aku pandai surf tenet aku xtulis sume ni dlm blog aku.huahuahua....

10) Aku berjaye memutuskan & menghilangkan loceng gelang emas yg bru dipakai xsampai 4bln tanpa sengaje. keganasan mengatasi kelembutan sebenar yg ade dlm diri aku.ahaks! Mak aku berkata aku hanye layak memakai gelang getah krn kalo putus beliau bleh gantikan tanpa perasaan kesal & amarah.hahaha….whatever….(gaye gedik mntk terajang!).


Pembaziran kata :
Saye berpuasati ngan kputusan AJL pd beberapa minit yg lepas.tanpa keraguan & tiada kata-kata dusta saye menyokong keputusan tersebut.yeah!!!!saye mcm nak bg kiss kat Noh Hujan.jatuh chenta pd rambut dea.kecomeylan yg tiada bandingan.cayala Noh!aku nak jd pminat ko skrg.hahaha....


agk2 Noh trime x kiss aku ngan muke begini?
ilang trus slera noh!ddduuussshhh!!!!!aaaddooiii....



Saturday, January 09, 2010

  Kene ade TAJUK ke???

Fuh!pagi2 je da gi aerobik.mcm xcaye je azriyani gi turun aerobik.wakakaka....gara2 cop kolej la ni.tetibe je aku join gak sekretariat sukan.xpenah2 aku nk bersukan.huduh je gupenye nnt.hahaha....argh!peduli ape saye.yg penting pasni xdela kene bt rayuan nk duk kolej.huhuhu.....insap sudeh....ape pekerjaan utk arini?yeah!!!!!kuar bsame teman2.teman2 ape?teman2 wanita.ahaks!nak gi tgk midnite muvi.layan.....ntah citer ape diorg nk tgk.aku xkisah.yg penting bkn yg agk mengarut2.pasni tiada lg kuar bertiga2.aku da settlekan semuanye smlm.dea sedih @ gundah @ rase nk sekel aku....aku xkisah.yg penting its over.hope diorg hepi forever.aku xksh...prasaan aku sendiri biar aku yg bubuh gamat.hukhukhuk...asik xkisah je.bile mse aku nk kisah????thhheeeetttt!!!!!!!!!!!!zzzzzzZZZZZ mcm tergantung je post aku ni.mls nk smbung....tp still nak post gak.kegedikkan mmg slalu begini.



Friday, January 08, 2010

  Ops!!!!

Morning!!!!!!arini nk merepek psl ape ye?mmmm.....haa......arini kte cube renungila telatah manusia yg kdg2 kite xsangke eh!ade ek org cm 2?huh.1st thing, manusia jenis apekah skiranye manusia itu suke meletakkan kesalahn pd org laen tp hakikatnye dea sendri yg memilih jln tersebut?stelah brase susah akn jln tersebut baru nk meletakkan kesalahn pd org laen.ish3....dlm idup ni kte sendiri yg buat plihan.jgn cube menyalahkan org laen sbb ape yg kite dpt adlh ape yg kau usaha @ buat.kalo asik menyalahkan org laen...sbb 2 kesalahan sendiri xpenah dinilai.so,hows?ketuk hati tanye diri.2nd,knape kite perlu lari kalo kite xbersalah?tp knape kau lari dan memberi pelbagai alasan yg konon2 semuanye negatif.professionalkah manusia ini? tidak salah cube utk keluar dr keadaan yg kau rse xselesa.tp make sure selesaikan dulu ape yg kau belum selesaikan.jgn bicara sesuka hati.menilai org laen tidak boleh membuat.tp sebenarnye org 2 da selesaikan segala hutang piutang dea sebelum dea pergi.caner ni....?kau menilai org...tp hakikatnye org yg kau nilai 2 adalah diri kau sendiri.usahlah kite terlalu membanggakan ngan ape yg kite ade di dunia ini kerana semuanye xkekal....usahlah kite terlalu berkata besar....kerana 1ari kite sendiri akn jatuh.jgn mudah rase slesa ngan ape yg kau ade skrg sekiranye kau belum slesaikan ape yg sepatotnye.aku manusia biase yg xsuke bmusuh ngan manusia laen kerana stiap mnusia yg aku knl ade memberikan aku pertolongan & kenangan. aku menghargai semuanye sbg pengalaman idup aku.dgn sape kite bkawan even kwn kite 2 sebaek2 manusia....tp kalo kite sndiri yg xpndai membawa diri.....keputusannye masih same.segala2nye ditangan kite sendiri.renungilah stiap ape yg kite lakukan.renungilah knape semua ini blaku.renungilah diri kite sendiri.adios!




Thursday, January 07, 2010

  MeMoRi TerCiPTa

Mmmmm...busan pulek mlm2 ni.nak study tp note xprint lg.alasan!lalalala.....saye lebih suke membuang mase ngan mlihat gamba2 lame.hahahaha....tetibe tringat nak post 1entry utk kwn2 skola saye dolo2.^-^ lupe pulek mse cuti ritu ade ronggeng2 ngan diorg.da lame xjumpe diorg.bile jumpe mase cuti ritu sumenye kelihatan sudah smakin kewanitaan.ahaks!dulu seperti kanak2 riang.skrg sume da chantek2.heee....dulu pakai tudung skola pun maen sarung je.hukhukhuk....tp berita yg paling memeranjatkan saye adalah beshfwend saye da nak tunang!shallu!!!!!ish!xdela terperanjat sgt....tp calon tunang dea 2 yg memeranjatkan.hahahaha....xpenah berchenta tp akhirnye btunang.caner 2?zaman muda mudi mse skola dulu bkn maen xsuke ngan org tersebut tp akhirnye bakal menjadi teman idup!huhuhu.....jodoh pertemuan di tgn Allah....berchenta ngan org laen tp kawen ngan org laen.mmmm.....(sambil berpkir)hehehehe.....yela...dulu mse skola bkn maen minat lg bdk 2 kat shallu.tp shallu tidak membalas chentanye!hahahaha....n skrg ngan kuase Allah....lelaki tersebut bakal melafazkan aku terima nikah Shaliza Binti Hassan.....heeeee......papepun wish my beshfwend besh of happiness!!!!len X jgn suke xsuke org....nnt kawen ngan org 2.lalalalala.....bleh diterima akal kate2 ini.hehehehe....saye mule mpercayainye skrg.hahahahaha.....

Tunang sudeh.kawen?bln 6 ni kot.....ntah.sukati je nak tetapkan tarikh org kawen.ape yg penting?kene beli baju chantek2 supaye dpt menghasilkan gamba2 yg ekzotik mse shallu kawen nnt.ekzotik?caner 2?hahahaha....kitorg da plan nak pakai baju kaler same.kalo pakai baju same kang nmpk mcm kendarat pulek.kitorg jd flower gurl!kahkahkah...geli je dgr.flower gurl amende da tua2 bangke ni.menghuduhkan majlis je.papepun yg penting nak amek gamba manyak2.ceh!berangan lebih!mudah2an dipanjangkan umur.....dimurahkan rezeki....dptla tgk shallu kawen.....

Cuti sem yg da berlalu meninggalkan byk memori. ade pahit bak hempedu. ade manis bak madu.ceh!ayat....ddduuussshhh!!!!!!tp ape yg diharapkan skrg hanyela kekuatan n dipermudahkan segala2nye....harapan,impian adalah kekuatan utk mse skrg n sterusnye!ceh3......jgn terlalu memikirkan ape yg telah terjadi sbb 2 sume adalah pengalaman idup....kite xmenginginkannye tp 2la qada' n qadar Allah S.W.T....sbg manusia kite harus terima ngan redha.ceeeewah!mcm ustazah.heeee......mmmm.....tp hati ini masih berase bengang ngan ape yg da jd.knape?knape?knape?adakah aku mmg seorg yg keras kepale atau mmg aku mengeraskan kepale aku?huhuhuhu....whatever......(gaye gedik)hahahaha.....

Skrg tibela mase utk tayangan gamba memori2 yg telah tercipta.saye suke akan kesemua gamba2 ini.heee.....anda xske?anda punye hal!lalalalala......



subjek utama : GIGI


naper ajie n wani mcm amek gamba 2org je?


kegemokkan saye terserlah!huh!


senyum beria!nak2 yg bdk gedik 2!hukhukhuk....


lokasi photo shoot : jusco tebrau city.;)


Danga Beach...


sape yg xde mate 2?hehehe....


sungguh tidak shopan!


kegedikkan berseorangan!


Danga Bay....


Shallu tunang sudeh.....


cehcehceh.....


hamboi3.....


keayuanmu terserlah.sape?shallu...


Tamat sudeh tayangan gamba utk mlm ini.sampai tersengguk2 aku tunggu gamba ni upload.huh.ngantok suda mari.....nite.....zzzzzZZZZZZZ




Wednesday, January 06, 2010

  Akhirnya....

Assalamualaikum!!!!!!!!!akhirnye.....kembali semula aku kpd blog ini setelah sekian lama kutinggalkan.ahaks!nsb baek dpt tenet.kalo tenet pun giler mesti lg berkurun lama aku xupdate blog.tp bile da lame xupdate ni mcm da mls pulek nak membebel byk2 dlm blog.mcm xcaye je aku mls nk bebel byk2 dlm blog.hahaha.....:p baru 2ari sampai kt unimas.tp aku rase mcm2 benda malang jd dlm 2ari ni.huhuhuhu....ngan pintu stor xdpt dibukak2.ngan tetibe penyakit gatal kulit dtg.huh.yg pintu stor 2 berejam aku ketuk pakai hammer sampai hammer punye handle 2 patah!tp berbekalkan azam yg gigih lagi cekal...akhirnye dpt gak aku bukak.hehehehe....2la....len X kalo nak buat jahat tp xpro xyahla nk buat.....:p hamek pdn muke aku sendiri yg susah!benda kdua yg aku malang sampai unimas ni tetibe mendapat penyakit kulit.hahahaha.....hama2 yg tidak dpt dilihat oleh mata kasar telah menerjah masuk ke kulit aku.huh!gi klas da mcm beruk.lec duk bebel kt dpn aku kt blakang duk tergaru sane cni.tensen sungguh!kalo gatal je xpe.ni ngan kulit merah2 da mcm.....eeeee.....aku pun geli!hahaha....yg lg membengangkan adalah tetibe ngan muke2 aku skali naek merah. org tgk pun takot.huhuhu....apelg!!!!!arini x gi klas la.hehehe....gi klinik u dpt ubt pil je.tp pas abis klas smlm trus gi farmasi cari krim n sabun dettol.tetibe nampak dettol disinfectant spray. mahal xmahal aku beli je.yg penting bilik aku xde bakteria2 yg mengganggu konsentrasi idup aku.hahahaha.....

Blk je dr farmasi smlm trus bersihkan bilik baru!!!!!almaklumla....dpt bilik single...sgt ske.hehehehe....apelg.trus membersihkan bilik bg bersih dr segala bakteria yg buat kulit aku jd huduh!cis!makin bermaharaja lela pulek bdn aku naek merah2 bile aku kemas.tp yg penting segalanye bersih!siap je kemas trus mandi pakai air panas bg segale kuman ilang.hahaha....berjanggut aku nk masak air.jug kettle dahla kecik!pas mandi,solat trus msk megi sbb lapar terlampau banget.smlm klas full ngan gi settlekan ptptn sampai aku lupe aku xmkn pape dr pg.ptotla lapar smcm.tp hebatnye saye xmkn 1ari...hahahaha....kalo kt umah asik mkn je.kt cni aku tdak mementingkan pemakanan.hahahaha....bleh caye ke?:p baru2 blk cni mmg xkisah psl mkn sbb emosi xdpt tinggalkan umah masih bertakhta.sob3....tp kalo da sbulan nnt keje aku asik gi mkn je sbb da lupe umah.hahahaha.....ape aku nak buat arini ek?kene basuh baju yg sgt byk n bed sheet n blanket yg da tercemar ngan bakteria pdhl aku bru bwk dr umah.mls sungguh!nak htr dobi mcm melampau sgt pulek.basuh pkai mesin jela.mintak2 la arini xujan.kalo ujan?rahmat...hehehe...tetibe teringat kwn aku name rahmat mase kt poly.hahahaha.....anis dilarang mengomen ape2.lalalala.....smoge arini penyakit gatal2 ilang.hahaha....adios!