Tuesday, October 14, 2014

  ?



Wednesday, January 01, 2014

  1st entry!

Tiba tiba pagi pagi buta update blog . yeah ! aku akan pastikan ada entry baru untuk permulaan 2014 ini . daaang ! sebenarnya semuanya masih sama . takde yang berubah . aku masih penganggur tegar dan akibatnya aku berangan angan untuk menjadi business woman . har . har . har . ah ! pasrah la jadi penganggur ni . rasa putus asa tahu . bukan enak . sungguh meyebalkan rasa itu . ok . harus chill ! tak perlu gusar . teruskan usaha dan tingkatkan semangat ! harus bersinar seperti bintang malam yang kadang kala tiada bulan menemaninya . giteewwwwww . hak . hak . hak . 


Oh ! ya . misi bermula hari ini . aku nak jaohkan diri dari nasi buat sementara waktu . bukan tak suka nasi . suka sangat . tapi ingin berusaha untuk menjadi kurus sikit . sikit je . ala buat sedap hati je . :p disebabkan menjadi penganggur tegar yang seringkali hanya bergolek golek dan hanya sekali sekala berjalan , makanya harus mempunyai diet yang sedikit orang kata tak professional sebenarnya . ah ! lantak . har . har . har . tadi aku dah menyuarakan misi ini pada MakPah dan dengan sekali smash beliau jawab ha'ah , boleh . lepas tu makan jajan banyak banyak macam makan nasi lepas tu pengsan dekat econsave lagi . hua . hua . hua . sentap hati kita nok . 


Apapun , bukan hanya sebab tahun baru kita baru kena ada misi , visi atau azam . setiap hari sebelum tidur kita harus ada azam untuk hari hari yang bakal dilalui . dan yang lebih baek , setiap hari sebelum tidur kita perlu memaafkan orang orang di sekeliling supaya esok harinya kita menjadi manusia yang sentiasa redha dan bersyukur dengan apa yang sudah ditakdirkan untuk kita . barulah kita mampu mencapai azam ! yeah ! kaannnnnn . semangat lebih ke apa ni . 


Semoga Allah merahmati apa yang kita lakukan dan semoga apa yang kita lakukan mendapat kebaekan di dunia dan di akhirat . In Shaa Allah .


Syukran Jazillan . :)


Hari ni ending lagi kemaen laen macamnya . har . har . har .