Wednesday, December 09, 2009

  Syukur ke Hadrat Illahi

Mmmm...da lame aku x update blog. kemalasan menghantui diri.huhuhu....yela...kat u blehla rajin sbb bile busan je bleh nk update blog. tp bile kat umah....xdenye nak hingat2 blog ni. dapur menanti kamu!hukhukhuk....bz manjang. bz mkn!hahahaha.....arini rase sgt bsyukur ngan ape yg telah dikurniakan Illahi. ape yg aku takuti telah pun aku tempuhi.Alhamdulillah aku xberchenta lg ngan discrete math.hehehehe.....tp yg paling mengejutkan.....arab saye!!!!!maceh ustaz!!!!!!!!!!!!!!!!!!esok blehla saye meronggeng2 ngan kwn2 saye.^-^ da byk kali aku postpone nak kuar ngan diorg....tp esok mesti,kena kuar. takleh nk bagi reason papelg.huhuhu...da byk sgt masalah cuti ni. bkn sengaje nak postpone. tp......mmmmm......

Cuti sem ni sungguh menguji aku sbg seorg hamba Allah di muka bumi ini. mcm2 masalah dtg. ape yg aku rancangkan sumenye cancel. kite mrancang...Allah menentukan. aku hanye mampu cube menghadapi sumenye wpun sukar. maybe mase nila aku kene blajar menjadi seorg insan yg smakin matang & bleh bpkir ngan betul. tp ape yg lebih aku pkirkan adalah mak abah aku.mmmm.....ditambah ngan masalah sukar memahami manusia laen. knape ye kalo kite tlg org mase dea susah tp slalunye kite akn mendapat balasan yg negatif ?aku yg bodoh @ dea manusia yg tiada ati & prasaan? aku takkan bcakap byk. aku hanye bdoa...sekiranya itu hak aku....Allah akn pulangkan kembali kepadaku. tp aku tidak menghalalkan hak aku diambil oleh manusia tersebut tanpa sbrg kate dari dea. mungkin slame ni aku terlalu diam hingga manusia itu brase aku tidak bleh btindak apa2....tp sedarla...Allah itu maha adil. kau dpt ape yg kau buat. kau biar manusia laen dlm kesusahan sedangkan kau saje bersenang2. tanpa kata kau jelaskan. kata kau seperti kau besar, kau kaya, kau mampu...tp.....kau sebenarnya manusia paling daif di mata aku.




1 kaseh sayang :

afendi said...

sabar eh yani...Tuhan tu Maha Adil