Monday, February 06, 2012

  positif

Oh ! aku nampak sangat busy sampai takde masa nak update blog . minggu lepas adalah minggu menyesuaikan diri . minggu huru hara . minggu blur . dan minggu cuba untuk jadi positif dari segala sudut . walaupun environment praktikal aku agak menyekat tindak tanduk aku sebagai seorang perempuan yang sifatnya agak huru hara . tapi aku cuba memandang perkara tersebut dari sudut positifnya adalah inilah masanya aku harus belajar menjadi seorang perempuan yang sopan dalam melakukan segala perbuatan termasuk cara aku berkomunikasi dan duduk . kalau boleh nak jawab telefon pun dengan suara yang paling lembut . damn ! saat ini baru aku sedar yang sebenarnya aku memang sangat pemalu bila berdepan dengan lelaki dan mula menjadi pendiam tak tentu pasal sampai orang tanya pun kau jadi blur dan senyum tak kena tempat . har . har . har . aku tak boleh mengeluh dengan keadaan ini sebab Uncle Bun cakap ini pilihan aku . aku tak boleh menyesal . apatah lagi ingin berpatah balik . aku hanya boleh merungut dalam hati dan cuba mencari idea idea positif supaya aku mampu membuatkan 6 bulan aku adalah masa yang paling bermakna dan penuh dengan kenangan yang indah indah belaka . sungguh positif ayat ini .