Tuesday, July 12, 2011

  saya berkata :



Fitrah hidup . lelaki memerlukan perempuan . perempuan memerlukan lelaki . tapi hanya keadaan yang membezakan . sama ada kita sudah bersedia berkongsi segalanya . atau masih ingin menyediakan diri supaya bersedia untuk berkongsi . bila kata sudah dipersetujui . maka . gerbang perkahwinan la yang dituju . permulaan untuk satu perubahan hidup . dari satu menjadi dua . dari seorang menjadi dua orang . dan dari dua orang mungkin akan menjadi tiga , empat , lima dan seterusnya . dan bermulalah . tugas sebagai pemimpin dan pembimbing . pemimpin kepada keluarga . pembimbing kepada anak anak . dan sini bermulalah cabaran hidup yang kadang kadang buat manusia itu tewas dan mula merasakan keindahan yang dulunya didambakan selama lamanya . tapi hampir pudar akibat tiada lagi persefahaman atau kunun kununnya tiada lagi keserasian . oh ! sungguh sedih jika ini berlaku . eh . eh . kenapa la entry saya berbunyi seperti ini ? rasa kelakar . tapi inilah hakikatnya . 


Bila lelaki begitu serius ingin menjadikan seorang perempuan itu sebagai cikgu kepada bakal anak anaknya  . adakah ini suatu yang menggembirakan untuk perempuan itu ? atau menjadi suatu beban yang membuatkan perempuan itu takot lalu melarikan diri ? persoalan tergantung di sini . demmm ! saya rasa nak ketawa guling guling bila baca entry ini balik . nak delete rasa macam penat je taip dari tadi . mungkin saya rasa cool bila baca entry ini . blurp . blurp . blurp . har . har . har .


Masak kuew teow goreng pun lagi senang dari nak jawab soalan pasal kawen . mencik !





 p / s : MakPah cakap kuew teow saya sedap . ok . fine . ayat mengolok sebab saya dah lama tak memasak . nampak sangat saya rajin kan . rajin berjalan !


1 kaseh sayang :

Afendi Othman said...

nak rasa :D.
tapi taknak sayur boleh..huhu