Saturday, November 26, 2011

  dewasa



Baru sedar . saya macam sudah dewasa . bukan macam . tapi memang . keseriusan dalam apa yang dikejar tidak mencapai tahap dewa mengejar kuasa ajaib . entah kenapa tiba tiba kesedaran ini muncul . muncul bilamana malam tadi tidur dengan keadaan kepala memikirkan perkara perkara yang saya tidak pernah pikir dan tiba tiba terpikir . contohnya macam pikir bila saya nak ada steady other half . kah . kah . kah . ok . menyampah . bukan . bukan . ini perkara sampingan sahaja . biar ia datang sendiri . datang seperti angin dingin yang datang menyapa pipi lalu memberikan seribu rasa ketenangan . oh ! saya menanti saat ini .*gaya miang* apa yang lebih saya pikirkan adalah hidup . hidup yang semakin menguji setiap inci ketahanan dalam diri . dan semakin lama setiap inci ketahanan itu semakin nipis lalu akhirnya tembus . tidak adil untuk membiarkan ia tembus sampai menampakkan isi dalam yang lemah . perlu menebalkan kembali ketahanan itu . tapi bukan mudah seperti menebalkan simen di dinding . ya . sungguh bukan mudah . ini baru permulaannya .



0 kaseh sayang :