Monday, April 23, 2012

  cacamarba

Sekarang aku mula rasa busan nak intern . aku pasti yang aku bukan jenis manusia yang mudah busan . tapi aku akan jadi busan bila ada yang menyebabkan aku busan . sebenarnya bukan busan . cuma lelah . bukan penat . tapi lelah . bukan rasa tak seronok . tapi lelah . lelah untuk melalui hari hari yang kau dapat rasakan jiwa kau tidak akan bersama kau ketika itu . tapi jiwa kau dipaksa paksa untuk bertahan disebabkan kesalahan diri kau sendiri . mengeluh pun tak guna . jadinya aku sedang cuba berusaha mencari mood mood sarkastik agar dua bulan yang aku rasakan lama akan menjadi dua bulan yang dirasakan seperti dua hari . lepas tu aku tak pasti aku akan rindu masa intern aku atau aku langsung tak hirau nak sibuk sibuk pikir kenangan masa intern aku . tapi aku akan ingat pengalaman yang aku dapat . segalanya seperti sudah diatur . cuma percaturan yang aku buat tersasar dari landasan . 


Semalam aku pergi ikut MakPah dan Uncle Bun belajar haji . bukan niat nak ikut . tapi dipaksa . aku kena jujur supaya tak semua orang sangka aku baek . :p tapi kadang kadang perkataan dipaksa atau terpaksa itu mampu memberi kesan positif yang akhirnya kita menjadi suka rela . bila dengar saja Labbaik Allah Humma Labbaik . aku membayangkan diri aku di sana . walaupun aku tak tahu macam mana keadaan di sana . InsyaAllah . suatu hari nanti . Dea Maha Penyayang lagi Maha Mengetahui . lepas ni MakPah cakap daripada aku tidur dekat rumah . aku lebih nampak baek kalau ikut beliau pergi belajar haji . MakPah dan Uncle Bun memang selalu bagi ayat perli yang penangannya lagi kuat dari tumbukan . tapi aku macam nak buat buat tak paham apanya yang aku nampak baek dan tetap dengan gurindam tidur di rumah sekali sekala pun ibadah tau .*sambil muka masam manja nora danish* hiks . z z z z Z Z Z Z 





psssttt : "untuk azriyani yang aku kenali" . thank you . 


0 kaseh sayang :