Monday, February 11, 2013

  budak kebal

Tadi pergi teman kekna soping . ingatkan raya cina ni kalau soping tak ramai orang sangat . tapi tidaklah terbukti hipotesis aku itu . kesimpulannya orang malaysia ni tak kira la raya cina ke hari raya ke tetap pergi soping complex . dan kunun kunun nak cari bagpack laptop sekali tapi semua bag jenis dari material yang buat baju aku berbulu bila sandang . paham tak baju jadi berbulu ? benda macam ni pun aku ambil kira . ya . sangat perlu supaya baju aku terpelihara dari bulu bulu yang tidak sepatotnya . har . har . har . 


Tapi kali ni punya soping aku rasa oh ! sangat penat . mungkin rasa penat takkan wujud kalau aku dapat soping 2 , 3 helai baju . miahahahaha ~ bukan . sebenarnya bukan nak cakap macam ni . tapi sebenarnya nak cakap penat melayan kerenah budak kecik . lari sana lari sini . panjat sana panjat sini . pegang sana pegang sini . taktau macamana kalau ada anak sendiri . jawabnya aku letak je anak aku dalam stroller . duduk diam diam . bagi makan something . haaaaa . senang kan . kih . kih . kih . tapi bila ada anak sendiri mesti kita ajar dea behave . tapi kalau dah nama budak kecik memang begitula sifatnya . semua benda nak cuba . kepala dah benjol pun tak serik . bagi lagi benjol kat tempat laen . dah berdarah baru takot . masa untuk belajar yang mana sakit dan yang mana tidak menyakitkan . apesal cerita pasal budak kecik ni ? hiks . 


Semalam petang budak kecik ni hilang dua batang gigi depan sebab jatuh . makpah kemaen mengamok sampai aku pun takot . hari ni baru dea berani nganga mulut tengok gigi yang hilang dan ketawa kuat bila tengok gigi dea takde . har . har . har . kesian la awak wahai budak . 

Dan hari ni kepala dea benjol sebab lari lari terhantuk cermin kat MNG . aku speechless sebab aku nampak dea cuba berlari dekat patung yang sebenarnya ada dalam cermin . mungkin dalam kepala dea nak tangkap patung tu . budak oh budak ~ ~ ~ 




p/s : tiba tiba nervous nak hari esok . 


Assalam .


:)


3 kaseh sayang :

Anonymous said...

Tak payah lah nak berfoya sangat.. Cam tak biasa.. Nervous... Hahaha, tak cayalah... Minggu lepas baru jee. Next ?
Good luck. Enjoy the moment

Azriyani Bunaim said...

oh! ada orang jeles di sini....kahkahkahkahkahkah~~~pasti tidak tidur lena malam ni sebab jeles~~~~

Anonymous said...

Jeles la sangat. Hahaha..