Monday, December 05, 2011

  praktikal

Disember . baru perasan sudah disember . ok . saya memang banyak berangan sampai tak perasan sudah disember . disember adalah bulan harus lebih rajin dari biasa . tapi pagi tadi boleh terlajak tidur sampai ponteng kelas tanpa rasa bersalah . tidur awal dari orang laen . tapi bangun paling lambat dari orang laen . tak paham apa yang dikatakan harus lebih rajin . lepas tu hobi sekarang adalah baca novel . makan pun sambil baca novel . lepas tu feeling nak berchenta romantik macam dalam novel . sedih sedih lepas tu akhirnya gembira . kah . kah . kah . taktau kenapa poyo sangat ada cita cita nak berchenta macam dalam novel . cita cita yang tak berkaliber langsung ! aiseh ! 


Next sem praktikal . tapi tempat praktikal pun belum ada . sungguh tak bersungguh saya nak praktikal . tak bersungguh sebab tiba tiba rasa menggelabah macam dalam dada tak banyak skill langsung nak diaplikasikan nanti . lagi menggelabah kalau dapat tempat praktikal yang demand nak suruh buat itu ini . tapi hilang rasa menggelabah bila terpikir 6 bulan MakPah dan Uncle Bun boleh mengadap muka saya sampai bosan dan tak perlu cakap rindu nak buat itu ini dengan saya . bajet ayat macam kau anak kesayangan . ok . geli . dan saya tahu pasti akak saya dah mula rasa menggelabah bila dengar saya nak praktikal dan duduk di rumah sebab kena dengar saya bebel sebab dea malas buat kerja lepas tu gaduh dengan dea . fine . saya memang macam mak tiri bila di rumah . dan kadang kadang rupa saya ada macam bibik juga . sekali lagi ayat bajet macam kau memang seorang yang rajin di rumah . tapi hakikatnya memang rajin . ye . betul rajin . har . har . har . tak kisahla . yang penting saya tahu MakPah dan Uncle Bun gembira bila saya nak praktikal . gembira sangat sampai asek tanya bila saya nak balik . :p 



0 kaseh sayang :