Monday, August 27, 2012

  kemas

Tadi pagi bila MakPah dah bising bising suruh kemas baju baru aku sedar baju aku memang banyak gila . bukan banyak sangat tapi banyak gila . dari baju kurung , kemeja , blouse , t-shirt , tudung yang macam ada 10 kepala . padahal yang selalu pakai 2 , 3 helai je . sendiri kemas sendiri pening . lepas tu baru sedar kenapa aku ada banyak gila baju ? bila masa aku beli ? ajaib . :p aku rasa semua perempuan memang ada banyak baju yang banyak kategorinya . kategori baju dah buruk sikit lepas tu taknak pakai , kategori baju baru sekali pakai lepas tu taknak pakai lagi , dan paling teruk kategori baju baru beli tapi tak pernah pakai . ini memang macam orang kaya tapi sebenarnya orang yang suka membazir . masa kemas kemas MakPah asek membebel sebab beliau pening tengok baju aku yang banyak . sampai MakPah cakap nak bukak kedai bundle sebab baju semua masih elok tapi mengada taknak pakai lagi . walaupun amaran jangan beli baju lagi tu dah beribu kali keluar dari mulut MakPah dan Uncle Bun , tapi aku rasa aku memang ketegaq . kau rasa sebagai perempuan kau boleh ke tahan nafsu nak beli baju bila nampak baju chantek ? ataupun kau boleh ke setia dengan sehelai baju ? tunggu sampai dah betul betul tak boleh pakai baru beli baju baru . oh ! tidak . kalau boleh setiap kali pergi shopping complex mesti nak beli sehelai baju . kan ? kan ? kan ? 




p / s : seminggu je lagi aku ada dekat sini . =(





1 kaseh sayang :

anisidayu M said...

ade lagi 1 kategori, baju disukai, tapi da x muat sbb gemuk! haha. baju kite la tu..

eh awak, jual la baju2 prelove. kompem laku!siyesss...

*sila bayangkn hasil jualan* bahahahaha. gelak jahat.

eh..panjang plak sy komen.
sekian. ^^