Friday, October 26, 2012

  labbaik'Allah

Aku bukak facebook semua orang sibuk post gambar makanan hari raya . lepas tu makanan makanan tu semua nampak menyelerakan . lepas tu kawan kawan aku yang tak balik pun sibuk post gambar makanan hari raya . dan makanan makanan tu semua nampak macam makanan yang dimasak oleh mak mak . yela . aku tahu diorang yang masak . tapi kenapa aku takde makanan hari raya ? kenapa breakfast aku ayam kfc semalam yang tak habes ? kenapa aku tak dengar takbir raya ? kenapa hari ni orang laen sibuk pakai baju kurung tapi aku sibuk basuh baju yang dah seminggu tak basuh ? kenapa sunyi je rumah aku macam bukan hari raya ? aku tengah buat cerpen sedih ke apa ni ? kah . kah . kah . tapi tadi masa aku sidai kain dekat luar aku nampak rumah jiran aku meriah . ada ramai orang pakai baju melayu dan baju kurung . lepas tu ada asap asap dekat luar rumah . mesti ada barbeque . kalau aku pakai baju kurung dan tiba tiba pergi rumah jiran aku dan perkenalkan diri sebagai jiran baru rumah dea mesti nampak cool . ker horror ? har . har . har . damn ! busan . 


*Tiba tiba*




0 kaseh sayang :