Wednesday, May 22, 2013

  semalam

Semalam hari yang pendek tapi cukup untuk ada cerita baru . semalam aku pergi maxis centre . masa tengah ambil nombor giliran , ada seorang lelaki datang dan cuba tegur aku . tapi aku tak layan dan terus cari tempat duduk . tiba tiba dea datang dan duduk sebelah aku . omaigod ! tengok muka dea je dah cukup buat aku takot sebab dea nampak macam . . . . oh ! tak baek buruk sangka pada orang . orang kata dont judge a book by its cover . but in my situation i have to . aku tetap nak cakap lelaki tu macam tak berapa ok walaupun luarannya nampak biasa . 


Bila dah duduk dea terus bercakap dengan aku . tiba tiba je dea tahu aku student . tiba tiba je dea tahu aku dari U mana . lepas tu sibuk tanya aku orang mana . dan dan terus bukak cerita pasal kueh . masa dea explain pasal kueh langsung aku tak paham kueh apa dea tengah cakap . coklat . jagung . jual kat airport . dalam kepala kueh coklat jagung apa yang ada jual dekat airport ? ? ? aneh pulak orang ni . lastly aku teka roti gardenia ke ? terus dea haaaaaa , roti gardenia . adoooiiii ~ roti kau panggil kueh . rasa nak ketawa tapi tak perlu . nanti dea ingat aku gembira sangat pulak bersembang dengan dea . lepas tu dea cakap nak nombor telefon sebab dea nak kirim roti . ok . part ni aku terus jadi seram . dalam kepala nombor mana aku nak maen hentam bagi kat mamat ni ? ? ? naseb baek masa dea beria nak mintak nombor telefon , turn nombor aku sampai . dalam hati bersyukur sangat . tapi tidak . oh ! kisah tidak tamat sampai situ . 


Nak dijadikan cerita dea berurusan sebelah kaunter aku . asek tengok aku lepas tu senyum senyum macam ah ! suwit sangatla kununnya . omaigod ! rasa nak sepak tau muka dea ~ ~ ~ sampai kerani yang uruskan hal aku perasan dan tanya apa yang berlaku . aku rasa urusan aku takdela lama tapi sebab ada mamat gila terus rasa macam bila nak siap ni . . . bila aku curi curi tengok urusan dea dah selesai terus rasa lega sebab dea dah keluar dari situ . tapi bila aku toleh luar aku nampak dea tengah tunggu ! ! ! ! ! oh ! serammmmmmmmmm ~ caner ni ? caner ni ? caner ni ? ? ? terus aku call bff aku yang tengah tunggu dekat kereta suruh masuk dalam maxis . masa kitorang nak keluar lelaki tu cuba tegur tapi terus kitorang jalan laju laju . sudahla pakai skirt bagai . nak lari memang tak dapat . siap dea panggil panggil . bila toleh belakang lelaki tu kejar ok . kejar sampai kereta . masuk kereta terus lock sebab lelaki tu berdiri depan kereta dan tengok kitorang . aku speechless dan bff aku kelam kabut suruh on enjin kereta dan jalan . ah ! kelakar sangat . nasebla aku tak pergi maxis sorang kunun kunun taknak menyusahkan orang mintak teman . kalau tidak pak guard dekat maxis tula jadi mangsa aku heret suruh teman sampai kereta . nak buek camano ~ ~ ~




p/s:  all is well ~ ~ ~ biarpun tiada seorang yang ingin menolong , tetapi In Shaa Allah ada jalan yang dibukakan untuk kita . mimpi itu buat aku sentiasa menjadi positif . :)


0 kaseh sayang :