Tuesday, August 06, 2013

  lebaran tiba

Eh , tinggal sehari jela nak raya . yeaaaaaa ~ terasa nak feeling wish advance raya sebab lepas ni entah bila dapat update blog . bukan sebab taknak update . tapi tak cukup masa . tak cukup masa gitu ayatnya . hari ni je dah manjang busy dengan ayam , daging , hati pedal bagai . esok banyak lagi yang menanti . nak kacau dodol , bakar lemang , anyam ketupat .*tipu* ok . bila cakap pasal hati pedal bagai , selama ni aku tak paham dan tak pasti macamana aku boleh suka gila makan menda alah ni . kalau kau tengok rupa dea sebelum dicuci , Masha Allah , nak telan air liur pun tersekat . tapi sedap pulak bila dah gorengnya . jadinya aku harus abaikan apa yang aku tahu dan lihat selama ini supaya ia kekal menjadi makanan kesukaan sepanjang hayat . har . har . har . 


Tadi masa tolong Uncle Bun bersihkan ayam , daging , hati pedal bagai , Uncle Bun cakap entah tahun depan abah ada lagi ke tak . nanti cuci ayam macam ni , daging potong macam ni , pedal bersihkan macam ni . ingat apa abah ajar . nanti kalau abah dah takde adik boleh buat semuanya . dengan yakin aku cakap In Shaa Allah abah ada . terus tukar topik ayam , daging ni semua dah cuci nak letak mana ?*sambil tengok muka Uncle Bun yang tenang* apesal aku sedih taip entry ni ?*kesat airmata*


Ehem . ehem .


Selamat Hari Raya in advance . 


Ampun dan maaf jika ada salah silap , terkasar bahasa secara sengaja atau tidak sengaja .


Terima kasih kepada kamu kamu yang selalu baca blog poyo ini . 
*muka pelik*


Jaga diri dan selamat bergembira bersama keluarga dan sanak saudara .



Salam Lebaran .


:)


2 kaseh sayang :

Cik Cactus said...

Selamat Hari Raya si manis jelita yani. Jemput datang ke rumah. -Peminat setia blogmu: Ira-

Azriyani Bunaim said...

Selamat Hari Raya Ira kiut...:D

Dtgla johor...bole raya umah eyda, umah jeha...hehehe...

terharu ada peminat setia blog poyo ni. hahahaha....