Wednesday, August 07, 2013

  malam raya

Eh . eh . tiba tiba terasa aku ada masa terluang yang banyak malam ni . semalam dah kemaen wish advance raya bagai tapi tup tup hari ni masih wujud lagi . bukan . bukan . sebenarnya semalam bajet malam raya aku pasti di dapur . di dapur sampai tak boleh nak jenguk tv langsung . tapi magik . petang tadi dah siap tolong MakPah masak raya . siap dah pergi kunjung rumah orang . maksud kunjung di sini adalah bagi orang makanan . ni bahasa jawa MakPah . tak sangka . tak sangka . tak sangkaaaaa ! ! ! yang meroyan sangat ni kenapa ? bertahun ok . bertahun malam raya di dapur . ni tak puas hati ke apa ? har . har . har . jujurnya aku tak suka malam raya di dapur . malam raya perlu dinikmati dengan menonton cerita raya di tv sambil feeling oh ! inilah raya paling membahagiakan .*sambil kunyah daging rendang*


ayam masak kicap .*telan air liur*

sambal goreng jawa . 

selalu rendang tok bagai kan . ni rendang MakPah .*thumbs up*

sayur lodeh MakPah . dah semuanya MakPah . mana yang ada nama aku ? low profile . taknak bagitau yang mana aku masak . riak nanti . zzzzZZZZ . kah . kah . kah . 

bungkus membungkus . ni la kerja aku . ni je aku mampu . low profile lagi .*mata juling*


Makanan tradisi yang memang akan ada bila hari raya di rumah MakPah dan Uncle Bun . tak boleh ubah . inilah setiap tahun . 


Kalau rumah aku nanti rasanya murtabak maggi la kot makanan tradisi hari raya nya . mudah . cepat . laen dari yang laen . dah nampak dah sifat malasnya . har . har . har .


Ni baru malam raya paling cool . dalam blog ada makanan raya . 



Salam Lebaran  . 


:)


1 kaseh sayang :

Cik Cactus said...

sedapnya sambal jawa!!! mintak skit,tolong delivery ke klang ye :P