Friday, August 02, 2013

  ramadhan 24

Hey , hai ! kenapa blog aku asek bukak tutup ? oh ! taktau nak cerita . tapi macam yang kita tahu dalam dunia ni ada pelbagai jenis manusia . dan aku berdepan dengan manusia yang suka tukar password email orang sesuka hati dan bukak facebook orang sesuka hati . erti kata laen penggodam . wah ! penggodam . lalu penyelesaiannya tutup semua social network yang ada . tapi blog ni rasa tak boleh nak tutup . walaupun semua cerita bodoh je aku tulis tapi aku suka . har . har . har . syok sendiri kan .


Diri sekarang dilaporkan berada di rumah MakPah dan Uncle Bun . seperti biasa lebih banyak melakukan kerja rumah sementara menunggu pekerjaan pekerjaan yang sesuai . bukan . tak sesuai pun aku akan cuba sesuaikan . ditambah nak raya ni , makanya lebih sibuk mengemas sana sini tapi masa tidur tetap cukup dan kadang kadang terlebih cukup . bila dah duduk rumah ni cuba buat sebanyak boleh kebaekan pada orang agar orang pun senang hati . kunun ler tu . bila tanya persiapan raya , semuanya biasa . Alhamdulillah semuanya cukup dan ok , biasa . bukan tak excited tapi mood tu memang biasa . kerjanya terperap dalam rumah dan tak nampak suasana nak raya . cuma yang aku nampak kalau drive malam kenapa macam ada pesta kereta banyak di jalan raya . ke mana mereka semua mahu pergi ? ke mana ? ke mana ? ke mana ? ok . duduk rumah tengok ramadhan yang hilang lagi seronok . tengok ustaz ustazah berceramah dalam tv lagi memberi keinsafan . ayat perempuan takde duet nak soping memang macam ni . baru habes belajar hoi . insaffff ~ *muka kesian*


Akhir sekali , dah ramadhan ke-24 . hutang puasa banyak . ya . banyak . bai .


Alhamdulillah syukur . 






Salam Ramadhan .


:)

0 kaseh sayang :