Tuesday, August 23, 2011

  silent mode

Bila hari raya hampir tiba . rasa macam ada pikul beg besar berisi batu . kalau berisi kapas mesti rasa macam tak feel untuk berhari raya sebab macam tak reti buat kerja kerja yang memang difitrahkan untuk seorang perempuan . tapi beg besar yang berisi batu ini seperti tidak dapat dipikul dengan badan yang tegap kerana pemikiran turut dibebani dengan perkara perkara yang dah lama saya tak pikir . tapi ia datang dan seperti perkara ini cuba membuatkan saya rasa bersalah hingga membuatkan saya memikul beg besar berisi batu ini dengan terbongkok bongkok dan berharap tidak akan tersungkur . kalau tersungkur , mesti rasa sakit sampai susah saya nak bangun dan pikul beg besar tersebut kembali . menolak bukan bererti tak suka . tapi hati masih belum benar benar ikhlas . kalau lidah bisa menyatakan kefahaman . kenapa tidak hati juga faham akan penolakan tersebut ? aneh .  




p / s : gaya mana saya nak bersoping dengan abang garang saya nanti ? mesti tak boleh lambat lambat . ah ! menci !


0 kaseh sayang :