Tuesday, August 16, 2011

  tisu pleaseeee

Bila kita tak biasa buat benda yang biasa kita buat berdua atau bertiga atau berempat . keadaan itu akan rasa seperti tidak sempurna . atau diri kita akan kelihatan kekok . kekok bukan tak pandai buat kerja . tapi kekok bila pergi soping raya seorang diri . benda soping ini jarang dilakukan seorang diri . samada saya ataupun kamu . tapi bila keadaan terpaksa . kita juga menjadi gigih dan mesti lakukan . lama kelamaan ia akan menjadi alah bisa tegal biasa . tapi gigih itu perlu berterusan supaya bila kamu melihat orang sekeliling kamu ditemani mak , abah , kawan atau bf untuk memilih baju atau sebagainya . tapi kamu keseorangan dan seperti terpinga pinga untuk membuat pilihan . apa yang kamu perlu hanyalah bersenyum walaupun jaoh di sudut hati kamu penuh dengan rasa sedih tetapi ketahuilah bahawa keadaan kamu itu unik dan sesungguhnya kamu adalah orang yang paling tabah .


Dan situasi yang paling sukar untuk kamu lalui bila orang yang kamu sayang seperti berputus asa sedangkan kamu mengharapkan beliau menjadi kuat dan tabah seperti dulu :

anak  : saya ada beli jubah untuk mak ! ! ! chantek tak ? mak suka tak ?*sambil menggayakan jubah dan tersenyum gembira*
ibu     : kenapa belikan mak jubah . . . . ? orang sakit manela pakai chantek chantek .
anak  : ala . . . . bila kita tengok baju chantek dan baru . mesti kita nak jadi sihat cepat . nak pakai chantek chantek raya nanti . pastu amek amek gambar . . . .
ibu     : yela . . . . terima kaseh .*sambil melihat si anak*
anak  : *senyum . bulan puasa tak boleh nanges .*


Sekian . 


Saya rasa nak nanges laju laju bila buat entry ni . 


Tolong tampar saya cepat ! :p



0 kaseh sayang :