Monday, November 19, 2012

  monday blues

Hari ni dah start kuliah macam biasa . minggu lepas seminggu takde kuliah walaupun cuti sebenarnya hanya selasa dan kamis . tapi seminggu takde kuliah dan aku bersenang lenang dekat rumah Uncle Bun dan MakPah . seminggu dekat rumah Uncle Bun dan MakPah rasa macam sehari . sekejap je dah nak kena naek flight balik .


Dan benda paling aku tak suka ialah naek flight . bukan sebab berlagak . tapi memang tak suka . tak suka sebab telinga akan sakit . lepas tu sempit . lepas tu duduk kena tegak je selama 1 jam lebih . lepas tu tak pernah kena dapat tempat duduk sebelah lelaki cool . selalu dapat duduk sebelah uncle , nyonya atau ahmoi yang suka bising bising . gggrrrrr ! ! ! baru baru ni balik dengan keadaan demam . lagila rasa semua benda tak kena . dari naek flight sampai turun flight . asek picit telinga sebab sakit . lepas tu batuk terkokoh kokoh mengganggu keselesaan semua orang . naseb baek ada bawak air masak guna botol air baru . word nak highlight adalah botol air baru . nak minum air zam zam macam sayang . har . har . har . tak paham kenapa nak sayang . bajet macam nak simpan sampai bertahun . bila sampai rumah baru rasa legaaaaaaaa ~ rumah memang tempat yang paling selesa . ya . aku sangat suka duduk rumah . motif  cakap macam ni ? *sambil tersenyum ayu*


Seminggu dekat rumah aku sempat renew ic . tapi kena bayar 40 hengget . ya . denda 30 hengget . 10 hengget memang kena bayar untuk renew ic . kena denda sebab lambat renew ic . malas nak cakap banyak terus je bayar . lepas tu sempat pergi rumah bff . lepas tu sempat soping tudung sikit . lepas tu sempat makan durian . lepas tu tak sempat buat apa apa sebab terus demam makan durian banyak . har . har . har . orang makan durian paling tidak sakit kepala je . aku makan durian over esoknya terus demam . nampak sangat lembik . patotnya aku yang jaga MakPah tak sihat . tapi terbalik . MakPah yang sibuk sibuk aku demam . orang laen demam boleh berlari lari anak lagi . aku demam pengsan melepek terus . mandi pun tidak . arrrrgghhh ! ! ! lembik sangat . kalau dah kawen taktau gaya mana kalau demam dengan anak kecik lagi . *sambil merenung ke laut mengenang naseb diri* kih . kih . kih . 


Durian ni sebijik RM 15 . sekian . rasa ? tak power sangat ponnnn . 

Alahai . . . perasan ibu ibu ler tu . tapi budak ni memang debab . kalau takde mama dea aku dah gigit . :p

Kau tengok budak ni tarik tudung aku kemaen . auntie memang suka orang tarik tudung auntie . eeeyyyuuu ~ auntie . kekekeke ~

Ni tangan india manentah . orang sibuk deepavali . aku pun sibuk nak deepavali . 1 Malaysia kannnnnnn . 




Let's pray for GAZA . semoga Allah melindungi mereka dan semua umat di dunia . 


Amin Ya Rabbal Alamin . 




0 kaseh sayang :