Wednesday, May 25, 2011

  nice to read. nice to remember. nice kerrr?nice.nice.nice.

Hai kawan kawan . . . . 


Bertemu kita kembali dalam blog azriyani bunaim ! ! ! !


Pertama . macam banyak benda saya nak cerita . banyak sangat .*muka beria* berebut rebut cerita dari kepala saya nak keluar . omaigod ! har . har . har . tapi kamu rindu saya tak ? cakap rindu dulu baru saya cerita semuanya . cepat cakap !*gaya paksa* ok . fine . saya pun rindu kamu jugak .*gaya suwit* har . har . har . seminggu saya meninggalkan blog . dan tiba tiba malam tadi account email dan blog saya buat hal . tapi naseb baek hari ini dea kembali normal . mungkin selepas menukar password . huk . huk . huk .


Kedua . perjalanan pergi dan pulang saya ke brunei dan sabah Alhamdulillah selamat . tapi inilah pengalaman perjalanan paling lama dan jaoh pernah saya lalui . 8 kali imigresen kau nak kena lalu untuk sampai sabah ! sampai dah naek busan asek turun naek bas nak tunjuk muka pada pegawai imigresen . itu baru imigresen . duduk dalam bas selama satu hari setengah sampai segala benda jadi sakit belum kira lagi . boleh masuk Malaysian Book of Record tau . dan yang paling menakotkan bila sampai saja di U kaki saya menjadi bengkak seperti kaki gajah ! besar punyaaaaaa ! har . har . har . hampir pengsan juga melihat kaki sendiri . lagi takot bila susah nak berjalan . tapi Alhamdulillah sudah semakin surut dan menjadi kaki kura kura kembali . alahai keciknya kaki awak . . . . :p but everything is fun . tapi kalau ada jelajah mana mana lagi kita naek flight jela ok . jimat masa . ngeh ~ entah gaya mana pula saya nak naek bas pergi langkawi sabtu nanti . harus tunjuk gagah perkasa di depan MakPah . kalau tak habes la kena ejek perempuan yang lembik dan tak tahan lasak . oh ! tidak ! harus dijaohi kata kata hinaan itu . 


Ketiga . saya rasa saya dah menipu kamu sebab macam takde pulak cerita yang nak dicerita . hiks . mungkin sudah lama tidak menulis . jadi kaku membeku . tangan terkelu . har . har . har . perosak bahasa sungguh ! kita tengok gambar banyak banyak jela ok . tapi takdela banyak sangat pun . maklumla kamera hp yang macam tak ikhlas je nak capture gamba saya . menci tau ! sangat berharap mudah mudahan adela orang bagi hadiah kamera bulan 7 nanti . kah . kah . kah . ayat macam meminta minta . tak baek tau ! aish . . . . susunan gambar agak huru hara sebab saya sendiri sudah tidak berapa nak ingat nama tempat tempat yang dilawati . sungguh takde nilai pemandu pelancong langsung ! ah ! yang penting saya ingat saya asek tengok laut dan yang paling terharu saya dapat tengok sunset di tepi laut tanpa disengajakan . acaner tu ?*sambil mata juling*


Curtin University , Miri , Sarawak .

View Curtin University yang seriously chantek . lagi bertambah chantek bila ada perempuan berdiri di situ . :p

Luak Bay , Miri . Sarawak .

Muzium Brunei Darussalam .

Pulau Mamutik , Sabah .

Budak perempuan dua orang itu snorkling beb . . . . saya ? tido di tepi pantai . har . har . har . gara gara ngantok makan ubat mabuk . terus jadi mabuk tido !

Oh ! pulau yang chantek ! 

Ikan ikan yang manja tapi tak gedik .

Boat yang kami naek untuk pergi ke pulau . adela rasa terumbang ambing selama 15 minit . tapi pakcik yang bawak boat memang sporting . cayala pakcik ! nanti saya datang bulan madu kat sini lagi ok . blurp ~

Perempuan bajet hot ! orang laen snorkling bukan maen . dea boleh slumber tido takde perasaan teruja nak mandi langsung ! 

Kota Kinabalu , Sabah . muka ngantok ! mata besar bola pun boleh jadi sekecil mata pen ! eerrkkk ! ! ! hiperbola yang terlampau .

Mereka yang sentiasa bersama saya sepanjang jelajah U . dan perempuan perempuan ini yang selalu lambat bila time nak gather . :p 

Muzium & Akuarium UMS , Sabah .


Last but not least .


: : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : :


Harap sangat kamu jangan jeles atau rasa nak muntah ye .


Pleaseeee jangan muntah .
*sambil mata kelip kelip*


HAK . HAK . HAK .


Huduh sungguh hasil tangan saya . nampak sangat tak berseni . seni halus dalam hati je ada . ceewah ! menyampah !



Sebenarnya ada banyak lagi tempat yang kami lawati . muzium sabah . heritage village . pulau manukan . tapi memandangkan hp saya yang terlalu canggih sampai bateri asek cepat kong . maka ini sajalah hasil gambar yang berjaya saya tangkap . yang penting . pengalaman yang saya perolehi . betul tak kawan kawan ? :p selepas ini pengalaman naek bas pergi ke langkawi bersama MakPah pulak . macam lagi seronok sebab MakPah ada banyak wangnya . har . har . har . boleh beli coklat sampai tangan lebam nak angkat barang . eh . eh . lupa . saya sudah berada di rumah Uncle Bun dan MakPah yang heaven . dah dua hari makan asam pedas yang fuh ! inilah nikmat sebenar air tangan seorang ibu . eceh ! air tangan seorang anak belum nak datang mood lagi . tengokla sebulan dua lagi . ;)



Senyum .


Tak perlu kata apa apa .


Senyum !


:)

2 kaseh sayang :

Anonymous said...

i LIKE.... :)

Azriyani Bunaim said...

i love.hahahaha...