Sunday, January 08, 2012

  lagi

Semalam aku rasa teruk dengan paper microP . entah apa yang aku mengarut dengan assembly code dalam kertas jawapan pun aku rasa ni soalan apa ni ? apa bendanya assembly statement ? kenapa aku target laen kau keluar laen ? kenapa aku tak pernah tengok assembly code macam ni ? kenapa aku tak reti nak hentam apa ni ? kenapa itu ? kenapa ini ? aku paksa otak aku berfikir sampai aku rasa sakit kepala dan rasa nak give up dengan paper itu . aku toleh kiri . aku toleh kanan . aku tengok lecturer yang jaga exam . aku tengok lampu . aku tengok kad matrik . aku tengok kertas soalan . last last aku ambil calculator dan membuat perkiraan sendiri markah yang mampu aku dapat untuk lulus . sebelum masuk exam dengan penuh yakin aku target b untuk paper microP .  sebab aku rasa aku  study paling banyak dan struggle untuk microP . tapi lepas dah keluar dari exam hall semalam aku terus target c ! aku dapat rasa pointer aku sem ni akan teruk . azam aku untuk up pointer macam dah terbang jaoh disebabkan carrymark web-based dan paper microP semalam . dan sekarang aku tengah menghafal ethics . ethics ni untuk aku tak perlu kau belajar sebab kau dapat pikir sendiri apa yang patot kau buat dan apa yang tak patot kau buat . ni la subjek subjek yang buat course aku menjadi 4 tahun ! relevannya aku tak tahu dan tak ingin tahu . tapi apa yang aku tahu fakulti aku memang sayang student sampai tak nak bagi student habes study awal .


Sejak ada exam aku jarang tidur rumah dan aku tidur bilik kawan aku dalam kolej . aku dan dea asek emo pasal carrymark web-based . tengok short note ethics teringat web-based . dea tengok note hrm dea tiba tiba dea sedih teringat web-based . dan dea mula rasa tak guna dan tak dapat fokus dengan exam sebab carrymark web-based sampai dea menanges dan aku yang kunun kunun tabah mestilah selalu bagi dea semangat . padahal aku pun rasa down dengan web-based . kalau dengar lagu ombak rindu dekat radio rasa nak nanges tersedu sedu sebab teringat web-based . aku rasa tak guna aku jadi student IT kalau aku fail web-based . ini kategori subjek boleh skor untuk budak IT tapi kalau aku fail malapetaka ni namanya . gara gara aku emo dengan exam dan carrymark web-based . aku rasa semua orang kena sembur dengan aku sebab cuba cari pasal . termasuk abang aku yang tiba tiba nak bagi nasihat abang abang kepada adik . aku yang tengah emo mestilah sentap dan rasa nak mengganas . siapa suruh kan . dan tadi tiba tiba dea mesej aku mintak nombor account . har . har . har . ini baru penawar paling mujarab kepada hati yang lara ye tak ? :p





2 kaseh sayang :

Afendi Othman said...

SAME goes me..tension kot ngn carymark yg cam haremm..

Anonymous said...

sy yg bace entry anda pun rase nk emo!..haha bytheway..past is past dear..focus more on up coming paper..inshaAllah everything gonna be ok =)
-nurul57-