Thursday, May 20, 2010

  kuih~~~kuih~~~


Arini pekerjaan saya adalah belajar cara membuat puding roti bakar. bunyi macam sedap. tapi hasil yang didapati memang agak sedap la....hahaha.....*masuk bakul angkat sendiri.:p lepas je test undang2 & keshopanan jalan raya.....aku terus singgah kedai beli roti cap sungguh enak dimakan begitu saja.....*sila bace ngan nyanyian.caner tu?lu pikirla sendiri.ahaks! sebenarnya dari aritu MakPah duk merengek2 mengidam nak makan puding roti bakar. tapi beliau nak saya yang buat. padahal tangan ni xpernah kot buat kuih tersebut. MakPah pun memang sengaja gedik nak saya yang buat. ape kesss??? sebab beliau kata adil. kamu mengidam Mak masak. bila Mak mengidam kamu masak. boleh gitu??? pastu kalau saya buat kuih huduh & xjadi....mulala 1umah duk ketawa kutuk sampai 1tahun konpem xabes lagi. huh! sebab tu saya malas nak tunjuk skill saya yang buat kuih kadang2 xjadi ni. haaiihhh....bukan xreti ok. tapi kadang2 nasib xmenyebelahi saya. nak buat caner...??? ceh! xnak mengaku lagi memang xreti buat kuih.:p argh! yang penting MakPah xpenah pulek komplen masakan saya xshedap. hehehe.....

Di sini saya nak jugak gedik bagitau saya lulus test undang2 dengan mendapat markah......theeetttt!!!! 44 je ok. giler bongok gak saya ni. soklan xdela susah sangat tapi dapat 44 je. aish....markah lulus 42...lebih 2 je. tula.....bak kata MakPah.....angan2 mat jenin! baca baru ckit tapi tetiba mata da pejam. caner nak dapat full mark? kunun nak dapat markah full...tapi...hampeh! saya hanya mampu menyiat roti yang hendak digunakan buat puding roti bakar sambil mulut memuncung tajam tanda tidak puasati bila MakPah duk mengolok saya. hukhukhuk.....saya memang selalu kena mengolok ngan MakPah & Uncle Bun pun...tapi nasib baek telinga ni pekak. kalau xkena mengolok kena ceramah sebab ketawa saya shopan sangat kalau kat umah. sampai jiran sebelah pernah tanya mak saya kat umah ada sape yang macam riuh sangat ada ramai orang. padahal ada saya je kot. rase terhina saya bila jiran umah sebelah tanya begitu. sukati saya la nak ketawa kuat ke perlahan ke.....kepo yang amat jiran sebelah umah saya ni. nasib baek dea baek selalu bagi makanan kat umah saya. kalau tak....saya ketawa lagi kuat bagi dea bengang sampai pindah umah laen. hahaha......Uncle Bun da banyak kali tegur saya ketawa shopan sangat. da nama pun pekak tapi jelita. manelah saya nak ingat saya kena ketawa kuat ke perlahan ke.....da memang saya diciptakan untuk ketawa kuat. nak tunggu saya ketawa perlahan......sila buat saya tido sepanjang hari. konpem umah saya akan aman. tapi masih xaman gak sebab jeritan MakPah xpuasati tengok saya tido. baek dengar saya ketawa kuat dari dengar jeritan MakPah yang membingitkan telinga Uncle Bun. xgitu Uncle Bun??? 1hari nanti saya nak tunjukkan la pada Uncle Bun blog saya ni. banyak saya mengumpat pasal Uncle Bun & MakPah dalam blog ni. heeeee.....

roti nila yang aku siat2 masa MakPah mengolok tadi...

oven baru MakPah ni. saja nak menggedik bagi saya rasmikan. sebenarnya MakPah xreti guna oven ni.kihkihkih....tu yang beliau bria mengidam nak mkn puding roti bakar la apela. saja nak suh saya guna oven ni.huhuhu....





akumengumpatkaudalamblogaku : aku mendapat gelaran baru arini. yani jelita. amacam? ekzotik tak gelaran perasan aku? hahaha...setelah MakPah pun asek mengolok gelaran perasan yani chantek...saya da xnak ckp yani chantek lg. tapi yani jelita. ahaks! mendpt ilham setelah berchatting mengarut dengan sahabat bongok saya iaitu......theeettt!!!! hahahaha.....dea xbongok ok. tp dea ske ckp saya bongok. hukhukhuk....

0 kaseh sayang :