Tuesday, May 18, 2010

  suka duka





Akhirnya angan2 nak ada babunband tercapai!!!!!!!!!!!!!!!sgt suka & gedik!hahahaha.....giler mcm nak termuntah bila asek ngadap tenet setiap hari.huhuhu......tetiba mcm jakun plak. mcmla org laen xde.:p mcm byk sgt saye nak tulis dalam blog ni. yela....sejak akhir2 ni aku berdepan ngan mcm2 benda yang buat aku terpikir hidup ni begini rupanye. suka duka yang buat aku rase wow! ade ea camni? ade ea camtu? bleh ea cmni? bleh ea camtu? huhuhu.....tp Alhamdulillah....setiap masalah itu dpt dikurangkan walaupun sukar....tapi apa yang lebih buat aku terpikir adalah orang2 di sekeliling aku. keluarga & sahabat2 yang aku sayangi. aku ingat aku je yang cuba menjadi kuat utk menghadapi apa yg menyakitkan hati ini....tapi mereka2 yang aku sayangi juga rupanya sedang menjadi kuat & berupaya menghadapi apa yang mereka perlu lalui.

Setiap kali bertemu....kami mesti akan bercerita hal masing2. satu persatu. aku hanye mendengar & kadangkala tersenyum. tapi bila tiba giliran aku kena bercerita....aku hanye mampu tersenyum & jwb ok. aku ok je. tiada yang menarik. tapi hanye pada dea aku meluahkan segala2nya. dea yang aku sangka sgt gembira ngan apa yang bakal dilalui. bila sekali dea mula bercerita tentang dirinya....dea mula menitiskan air mata yang aku tidak pernah lihat sejak aku mengenalinya. apa yang tersirat di hatinya lebih memedihkan berbanding apa yang tersirat di hati kecil ini. aku memeluknya seperti aku tidak ingin melepaskannya. aku ingin menghilangkan segala kesakitan yang dialami. tapi sungguh tabah & cekal gadis comey itu. apa yang mebuatkan hati ini lebih sayu melihatnya.....dea meluahkan sesuatu yang buat air mata ini turut jatuh ke pipi. apakah salah dea? ujian yang sungguh berat utk dea hadapi hingga dea sendiri bertanya kpd aku kenapa kebahagiaan yang dea cari sungguh sukar utk dea miliki.....aku hanya mampu tersenyum & mengesat air matanya. memberikan  kata2 yang bleh buat dea merasa tenang....redha.....& cuba mencari segala hikmah di sebalik apa yang terjadi.

Sejak pertemuan itu.....aku menjadi semakin tegar & lupa akan segala2nya. semakin lupa walaupun kdg2 kenangan itu seperti sengaja menguji kekuatan dalam diri ini. yela kan. ikut hati mati. ikut rasa binasa. jadinya kena ikut apa? ikut petunjuk yang diberikan olehNya.....:) aku hanya ingin melihat sahabat yang amat aku sayangi itu bahagia ngan apa yang sudah tersurat utknya walapun bukan ngan pilihan yang dibuat oleh dirinya sendiri. semoga dea tabah & kuat utk hadapi segala2nya. amin......mcm sedih je post aku kali ni. aish.....barula hati mengurai tika ia berkata-kata. ahaks!


0 kaseh sayang :