Wednesday, January 20, 2010

  GADIS oh GADIS

Hari semalam…..

Jam menunjukkan jarum pendek di no 8, jarum pjg di no 5. Kaki mula melangkah keluar kolej & menunggu bus. Hujan sedikit renyai. Semakin lama semakin ramai yg dtg ke pondok bus. Hati mulai gusar. “kalo aku xdpt naek bus ni…..mmgla.caci maki lgla aku arini.huhuhu…” Org semakin berdiri di kwsn depan tepat pintu bus akn berhenti. Hati mula berbisik, “perlu ke aku nak berebut2 ni….?keayuan aku mcm membataskan aku nak brebut2 ni…..tersalah timing plak arini pakai baju kurung. Kang kalo aku duk berebut2 ngan baju kurung ni….nmpk mcm hilang keshopanan & kesusilaan sbg seorg gadis yg memakai baju kurung pulek.ahaks!

Di saat bus sampai….

Mmg sah2 aku xdpt naek bus. Jejaka2 pun demmm da mcm xde lg istilah ‘lady’s first!’. Xmacho langsung! Dahla korang agak besar….Pastu duk nak berebut2 ngan gadis2 yg agak comey. Da mcm ape plak kn. Kang xsilap2 ade yg hilang kefreshan aset.huh. Aku mula mengalah. Mmg arini bkn rezeki aku nak naek bus. Agak menyesal sbb duk pegi tunggu bus. Baek aku jln kaki dari td ngan gaya lenggok Cik Timah nak pegi pasar. Xdela aku kena bjln sperti goreng pisang sedap da nak abis dijual.huh! Dlm hati mmg da byk caci maki yg tersimpan.huhuhu….bud*s, sh*t, bang**g suma ade dlm 1set kepala hotak ni. Menambah kebengangan lg bila jln yg dilalui lopak, lecak, segala2nya la yg mmg menunggu utk mengotorkan pengguna yg melaluinya. Cis! Nsb baek pakai sandal cap buaya. Kalau pakai kasut cap xkan berakhir…….mmg gila la mud aku 1 hari.hukhukhuk….

Pusat Bahasa….

Sampai saja di dewan, pintu masih berkunci. Sudah ramai bakal pengkaji2 bahasa sedang menunggu di luar. Nsb baek lecturer dtg lmbt arini. Tanpa membelek setiap wajah yg ada…aku terus ke tempat yg paling benci utk dikunjungi. Jamban! Cuci kaki, sandal bg cun seperti sedia kala. Setelah pintu dewan dibuka, aku masuk & duduk di tempat yg telah disetting baek punya. Setelah 3jam lecturer tersebut cepak cepuk cepak cepuk, sepantas kilat aku keluar terus ke kafe kerana ada yg sudah menanti aku utk mkn bersama. Siapakah dea? Jeng3…..(aku mula suka pd gadis yg chantek)lalalala….

FSKTM…..

Hari selasa adalah hari YB aku. Aku akan melawat seluruh kwsn utama U. Jadual yg berderet memungkinkan hari selasa juga adalah hari skt kepala hotak aku! Aku musykil seketika. Sejak aku berpijak di bumi kenyalang ini….skt kepala smakin menjadi2. Setiap hari wajib membeli coke & menelan uphamol. Xkan nak suh aku blk semenanjung kot supaye xskt kepala??? Haaaiiiyyaaa….Kuliah yg seronok mnjadi paling busan disebabkan kepala berdenyut2 minta dipicit. Letihla camni….

Pusat Bahasa…..

Ikutkan hati mahu saja aku skip klas prep BI ptg smlm. Tp disebabkan oleh pujukan dr gadis yg chantek….aku menjadi cair….kaki melangkah lemah gemalai. Setelah klas bermula lecturer bersuara, “ Task for today is I want you all to tell me what is your memorable past experiences. But I will choose who that I want and you must come in front and tell your experience to your friends.” Kepala yg mule tenang dr bdenyut menjadi semakin laju berdenyut. Nsb la labu…..sem ni aku dpt lecturer BI yg suke bg task mengetask setiap kali masuk klas beliau. Nama mula dipanggil. Seorg gadis yg mungkin umur dlm 20 keluar ke depan & mula kelihatan GEDIK. Aku mlihat dgn pandangan senget. She started her story. Pergghhh!!!!Makin senget pandangan mata aku mlihat dea. Xde experience laen ke ko nak citer wahai gadis oi??? Sbg seorg gadis yg mula menjadi seorg wanita….aku berasa seperti aku mahu memakai topeng spiderman semasa mendgr cerita gadis tersebut. Gadis2 di sebelah kiri & kanan aku mula menyatakan ketidakpuasatiaan mereka terhadap gadis tersebut. Para jejaka yg ada di dlm klas tersebut mula mecelah & mengolok2 seperti mahu mengejek. Lumrah alam….ketidakmatangan seorg manusia boleh memalukan dirinya sendiri tanpa disedari. Sampai saat ni aku rase nak senyum senget mngingatkan cerita gadis tersebut. Ape yg diceritakan oleh gadis tersebut?mmmmmm…..kisah perkenalannya dgn seorg lelaki tetapi ceritanya seperti…….haaaiihhh……(aku nak beli topeng spiderman skrg!!!!!!!!!!!!!).






Soksek soksek : Mcm2 benda aku blaja pd hari smlm. Dari keletah manusia hinggalah ke ilmu alam yg membuatkan aku bpkir lebih dalam lg.:)

Peti cadangan : Bleh tak U ni htr bus byk ckit kat kolej aku??? Dah terang lg bsuluh penghuni kolej ni adalah yg paling ramai naek bus. Dan2 bus yg lalu kolej ni ada 1 je. Bengang tahap kangaroo lari ni.huh!

2 kaseh sayang :

zalin said...

kesian ko erk?

PenCerita AZRIYANI said...

ceh!mcm mengolok je bunyinye.huhuhu....