Friday, January 15, 2010

  TUDUNG

Bangun pagi tutup alarm,tutup kipas,tutup lampu tido,bukak tingkap,bukak laptop. Tgn trus mencapai skaf rambut & spec disangkut di hidung. Duduk mengadap laptop sambil mata merenung ke langit. Biru. Tidak kelabu seperti hari2 semlm. Bukak lagu, bukak emel,bukak blog feveret. Seketika sedang membace ketawa berderai. Mcm2 tulisan. Mcm2 cerita. Mcm2 pengajaran. Tersenyum sendiri. Emosi smlm dilupakan agar hari ini dpt membentuk emosi yg lebih membantu kpd perkembangan akal fikiran. Tidak akn aku fikirkan lg perkara2 yg akn membuat emosi aku seperti mahu M.A.T.I. *please leave me alone.

Jam menunjukkan pukul 7.25. Aset kedua terpenting seperti mahu mengeluarkan sesuatu. Ok…jom kita pegi….Selesai saja mengharumkan diri, aku mencapai segala ramuan yg perlu ditepekkan ke wajah. Aku mencapai tudung. Ape kes tudung yg aku pakai arini agk membulatkan wajah aku yg da sedia bulat ni???Aku mula mengomel seorg diri. Haaaiiihhh…..tudung cap ape yg akak aku belikan ni….?bawal no 0.5 agknye! Selembut2nya sampai hendak dilipat pun ia tidak mahu. Tudung lg 1 masih belum dicuba pakai. Tengok gaya kelembutan sepertinya sama seperti tudung ini. Ditambah pula aku sengaja meninggalkan tudung kegemaran di rumah Mak Pah & Uncle Bun. Padahal kalau dibawa tidak memberikan apa2 kesan pun terhadap luggage. Nsb la labu….kusangkakan tudung yg dipos akak aku ini akan memberikan prasaan puasati yg meluap2. Tetapi malangnya tidak. Batu yg melekat dikeliling tudung da agk menawan. Tiba saat utk dipakai….tak menawan langsung!bulat!Tudung2…pasal kau tetiba aku tulis dlm blog. Xfeel langsung! Hal gadis2 mmg begini.hukhukhuk….ini baru sedikit. Belum lg kisah krim muka tumpah dlm handbag! Gadis2 mmg diciptakan begini sifatnya. Ciptaan Allah sbg penghuni alam yg paling chantek utk diperhatikan.^-^



nota data struc : kegedikkan seorg gadis sgt comey utk dilihat oleh seorg jejaka.uuu....auww!

3 kaseh sayang :