Friday, September 24, 2010

  saya sayang MAK saya


hari jumaat . hari yang penuh keberkatan . tetapi sedikit huru-hara dengan kejadian-kejadian yang menyayat hati . bengang .geram .sedih . 


pertama . jam besi putus . besi . bukan kulit . bukan plastik ! keganasan azriyani bunaim telah terbukti dengan kejadian jam besinya putus . putus yang tidak boleh dibaiki ! ok ! fine ! aku memang nak beli jam baru ! banyak sangat duet ! oh ! sesungguhnya jam adalah benda paling penting berbanding telefon bimbit kerana azriyani bunaim sangat menghargai masanya . kalau taknak percaya memang kamu dengki . kalau percaya memang kamu sengal ! ha . ha . ha .  


kedua . di pagi jumaat yang mulia . sedang azriyani bunaim berjalan kaki untuk ke kelas . telefon bimbit berbunyi . gerangan yang menelefon adalah MakPah . tetapi dengan nada sedikit marah . ataupun mungkin sangat marah . oh ! sungguh sedih . terpaku . terpakis . terhakis semangat untuk ke kelas . gelang hilang . gelang emas . bukan ular emas ! gelang hilang saya kena marah . apa kesss ??? sebab gelang yang hilang itu adalah gelang saya ! sudahlah gelang itu putus . sudah kena marah suatu ketika dulu . kini kena marah lagi akibat hilang pula . oh ! emosi menjadi kacau-bilau ok bila pagi-pagi sudah kena membebel gara-gara benda yang kau dah tak hingat akan kewujudannya ! baru ingin mengadu akan kejadian jam putus . hilang terus mood untuk mengadu. lebih baek takyah mengadu . mungkin akan kena lagi terok bila mengadu jam putus ! sob . sob . sob .


ketiga . telefon bimbit semakin membuat aksi-aksi gedik sehingga membuatkan saya berasa menyampah untuk menggunakannya . memang macam jimbit ! semua rosak . haaaa.....semua kasi rosak ! saya memang tengah banyak duet ! sangat banyak duet ! duet syiling ! 


di sini saya ingin meraih belas ehsan dari sesiapa yang rasa-rasa terlebih duet nak bagi hadiah jam tangan . jam tangan ok . bukan jam loceng . bukan jam B A N ! ayat meraih belas ehsan itu memang sengaja nak mintak kaki ! mulai sekarang perlu mengumpul duet sebanyak rm10 hengget sehari supaya saya boleh beli jam fossil . kan khai kan . eh . eh . ada nama khai . yaaaa.....abang khai ensem ! bff saya yang kacak ! tapi pekak ! hak . hak . hak . ops !


sungguh macho jam abg khai ensem . jam yani jelita yang anggun suda tamat riwayat ! sedih ! sadis sungguh cara riwayatnya tamat .






tekatekitekatekoularmatidalamsenduk : saya memang ganas ke ? memang garang ke ? memang ke ? memang ke ??? baek kamu jangan jawab jujur . susah kamu kalau saya kecik hati . :p


0 kaseh sayang :