Tuesday, December 28, 2010

  sekeping hati

Hujan rintik rintik sepanjang hari . dingin . sejuk . melihat ke langit biru . burung burung berterbangan kebasahan . mencari tempat berteduh . tersenyum sendiri . kejadian Allah yang memberi ketenangan ketika melihatnya . saya juga kebasahan menaiki motor bersama Uncle Bun gara gara pergi membayar yuran . sekali sekala . rintik hujan itu menyegarkan . har . har . har . 


Tiba tiba teringat akan sesuatu . sesuatu pertanyaan yang seringkali ditanyakan kepada saya . tetapi hingga kini saya masih tiada jawapannya . mungkin jawapannya belum ada . atau mungkin jawapannya belum tiba kepada saya . apa yang pasti sekeping hati ini masih kosong . kosong tanpa sekeping hati lagi . jika ditanya kenapa . saya hanya ada satu jawapan . hati itu unik . entah bila rasa suka . entah bila rasa sayang . 


Jangan disuruh saya mencuba . jangan disuruh saya berusaha . kerana saya sendiri tidak mampu menyuruh hati ini mencuba dan berusaha . percaya pada ketentuan Illahi . manusia diciptakan berpasangan . saling memerlukan . saya juga manusia biasa . mengharapkan sekeping hati lagi menemani hati ini . tapi ketika ini . hati ini lebih suka sendiri . satu . tanpa sekeping hati lagi . jangan ditunggu sesuatu yang buat kamu derita . jangan diharap sesuatu yang buat kamu kecewa . tetapi jika Allah menciptakan kamu untuk saya . saya bersyukur . berdoa pada Illahi . nescaya segala kesulitan dapat dilalui dengan tabah . :)







sambil layan lagu if i were a boy by beyonce . wah ! layan emosiiiiiiiiiiiiiiiii . . . . . :p




2 kaseh sayang :

aNa HaSaNaH said...

easy people come,easy people go..lets put it behind & move on..Allah know best !! (bkn fake mother rapunzel yg ckp motherrrrr knowwww besttttt)..hehe

Azriyani Bunaim said...

hahahaha....yeah!Allah know best for us! mudah2an ada hikmah di sebalik semua ini....just pray for the best.;)