Tuesday, December 14, 2010

  suka vs tak shuke

Boleh tak arini nak buat entry 10 perkara yang saya suka dan 10 perkara yang saya tak shuke ? apa kejadahnya nak buat entry macam ni ? awak hingat ada orang nak ambil tahu apa yang awak suka dan apa yang awak tak shuke azriyani bunaim ? ? ? ok . alkisah orang akan cakap saya pelik bila saya tak shuke itu dan bila saya suka ini . sikit sikit cakap saya pelik . sikit sikit cakap saya aneh . ok . fine ! saya je yang aneh . saya je yang pelik . emo pulak . hua . hua . hua . tak kira ! saya nak buat juga entry ni . :p manela tau boleh buat tips untuk orang yang nak ngorat saya nanti . KAH . KAH . KAH . 

 10 PERKARA YANG SAYA SUKA
  • i'm addict with ayam masak merah . suka gila ! sampai boleh rasa nak tumbuk orang kalau ada sesiapa berani habiskan ayam masak merah saya . :p 
  • saya suka ketawa . ketawa kuat kuat sampai orang hingat ada nenek kebayan yang ketawa . ngeh ! kejam orang yang kata saya seperti nenek kebayan itu . 
  • saya suka jalan jalan . tak kisahla jalan manapun . yang penting jalan . tapi lagi suka jalan tepi pantai . tengok sunset . chantek ! syok habis ! romantik wooo . . . . 
  • saya suka kanak kanak . tapi kanak kanak yang berumur 6 tahun ke bawah sahaja . har . har . har . comey ! kalau kanak kanak 6 tahun ke atas dah tak berapa nak comey . suka sikit sikit je . boleh gitu ? agagagaga . . . . 
  • saya suka pergi pasar . pasar malam . pasar ikan . dan segala pasar . entah kenapa saya suka pun saya taktau . mungkin saya memang dilahirkan mempunyai sifat keibuan yang lebih . macam mak mak . keh . keh . keh .
  • saya suka mengedit gambar . kalau datang kegilaan untuk mengedit saya akan edit segala apa yang boleh edit . sekarang tengah nak explore lightroom . saya tak reti sangat guna lightroom . ada sape sape yang baek hati nak ajar saya tak ? T___T
  • saya suka masak . wah ! suka itu macam fitnah je . akan rajin memasak bila mood rajin itu datang dengan berlambaknya . ayat apakah ini ? rasa seronok bila orang makan masakan kita . belum pernah ada orang berani cakap saya masak tak shedap ! har . har . har .
  • saya suka korek telinga . hari hari korek telinga . nikmatnyeee . sampai MakPah marah hari hari saya korek telinga . rasa tak lengkap hidup kalau tak korek telinga . jangan tiru tabiat saya ini okeh . boleh buat telinga jadi pekak tau . sebab itu saya pekak tapi jelita
  • saya suka warna merah . hitam . putih . dan kadang kadang pink color . kalau kamu nak hadiahkan saya tudung atau baju . boleh la beli warna warna ini . teheeee T___T 
  • saya suka tengok gigi orang . bila bercakap dengan orang saya tidak akan melihat matanya . tapi saya lebih suka melihat giginya . senyum . :D

10 PERKARA YANG SAYA TAK SHUKE ! TAK SHUKE ! TAK SHUKE !
  • saya tak shuke makan buah epal . tak kirala epal merah ke . epal hijau ke . air epal ke . yang penting nama buah itu epal . tapi taksub bila melihat orang makan buah epal sampai berbunyi . ala . . . . bunyi rangup epal tu . . . .  krup . krup . krup .
  • saya tak berapa shuke pergi ke rumah orang kawen . tapi saya akan menjanguk bukan maen mengalahkan pengantin kalau pergi ke rumah orang kawen . *wink . wink . wink* 
  • saya tak berapa shuke pada warna hijau dan cekelet . mata ini tidak akan tertumpu pada barang yang berwarna hijau atau cekelet . ini kerana jika saya memakai warna hijau . wajah saya akan kelihatan lebih gelap dan kusam . ngeh !
  • saya tak shuke beli seluar . tak shuke sebab malas nak fitting ! kalau beli baju maen ambil dan bayar . tak pernah pula tak muat . hik . hik . hik . tapi kalau seluar kena cari yang selesa dan betul betul sesuai . maklumla . peha kecik sangat kan . :p
  • saya tak shuke kareb di tempat laen melaenkan di rumah atau di hostel . kalau saya pergi travel ke tempat laen . maka . saya tidak akan kareb . seminggu travel . seminggula saya tak kareb . hebat tak saya ? 
  • saya tak shuke cemburu . dan saya bukan gadis gadis yang suka cemburu . senang saja . jika benda itu saya punya . maka . dea tidak akan ke mana mana . paham tak apa saya cuba cakap ? 
  • saya tak shuke bercakap dengan orang yang kasar . yela . walaupun saya nampak ganas dan garang . tapi hati ini macam eskrim wooo . . . . kena tengking sikit boleh cair susah nak keras balik . huk . huk . huk . 
  • saya tak shuke pakai high heel . sebab saya sudah cukup tinggi . tinggi saya adalah 168cm . tinggi tak ? tinggi tak ? tinggi tak ? tinggi kan . lagipun kaki ini menjadi terhoyong hayang bila memakai high heel . tapi saya masih gadis gadis yang sejati ok . 
  • saya tak shuke gosok gigi sebelum tidur . teeeetttttt ! ! ! ! ! 
  • saya tak shuke pada orang yang tak shuke pakai perfume ! masyam la kamu ni . HAR . HAR . HAR . 


amacam ? takde la pelik dan aneh sangat kan saya ni . kalau ada sape sape cakap saya aneh dan pelik lagi . siap dea ! *sambil sengseng lengan* 


11 kaseh sayang :

aNa HaSaNaH said...

sy suhkeee entry kam0oo & sy x shukee enty kamu..aik ape kes lak ni..hahaha

Azriyani Bunaim said...

hahahaha....wahai cik nurul...kamu betul2 tgh busan ni. sbb 2 jd begitu. kihkihkih...

aNa HaSaNaH said...

tau xper..haha buhsan cmp0r emo cmp0r ABC lg..hahaha xde keje tol mcm nk cepat jak masuk kuliah

Azriyani Bunaim said...

ommaaa!!! nak cpt masuk kuliah!mmg student yg penuh ngan smngt stdy n xsbr nk bt esimen ni.ngeh!

aNa HaSaNaH said...

haha..sy sgt shukeeeee ngan esimen..lg2 yg last minute nyer..haha kalut sampai x tido..best2..kt cni lebih tido nyer

1+1=infinity said...

bahaya ni ckp ngan yani..kena berus gigi dahulu..baru ckp ngan yani..kalo x..habis taik gigi,lada2 melekat kat gigi trus yani prasan..haha..bahaya...and the colors..i like red,black n white too! and sunset..i like it too! apatah lagi mengEDIT gambar..fav!
YANI...sya pakai perfume..har har..
so kita bleh la kwn kan??

Azriyani Bunaim said...

nurul : tlebih tdo mknenye brat bdn pn akn tlebey sudeh.hehehe....tp kalo xckup tdo nnt ada eyeback bha...hukhukhuk...

tasha : yeah! kite byk psamaan la.ade dimple juak.hehehe....kalo gigi anda ade lada pn shaye tetap kwn ngan anda.sbb anda comey.heeee...

Afendi Othman said...

tambah..saya tak suka org mandu yang berek mengejut...nt saya pening...biar smooth je kan..kekeke

1+1=infinity said...

haha..tq aWAK..love u bebeh!

Afendi Othman said...

kamu sudah ditag

http://fendidahada.com/bloglarian-membawa-trafik/

Azriyani Bunaim said...

tasha : u r most welcome my dear...<3

fendi : hehehehe...tq for understand me.;)