Sunday, September 26, 2010

  MANISnyeeee.....



kenangan . kamu tau apa itu kenangan ? kadang-kadang ada kenangan pahit . kadang-kadang ada kenangan manis . boleh rasa pakai lidah ke ? boleh . boleh jalan ! 


bagaimana kenangan itu boleh diingati ? tulis dalam blog ? tulis dalam buku ? tulis dalam kotak fikiran ? atau ingin lebih menarik tulis dalam gambar ? laen orang laen caranya . kalau kenangan itu manis . semestinya ia akan dilakarkan dengan gambar . kalau kenangan itu pahit . semestinya hati yang menjadi luka tidak berdarah . tapi meninggalkan parut dan kesan yang mendalam . eh . eh . entah . saya pun taktau . 


kenapa cerita pasal kenangan ? sebab kenangan buat manusia gembira dalam hidup . tetapi kadang-kadang kenangan buat manusia berduka dalam hidup . tetapi setiap manusia layak mencipta kenangannya sendiri . pahit atau manis . itulah namanya kenangan . kenangan yang boleh mendewasakan pemikiran . 


wah ! sedikit sengal entry pada hari ini . padahal hanya mau berkongsi tentang kenangan semalam . walaupun pada mulanya berasa sangat busan akan apa yang dilakukan . sungguh tak ikhlas ! sungguh hipokrito ! sungguh terpaksa ! tetapi akhirnya menjadi sungguh seronok ! sungguh besh ! sungguh ! sungguh saya gembira dengan hari semalam walaupun serangan sakit kepala menyerang secara tiba-tiba !


kenangan pada hari semalam lebih suka saya lakarkan dalam bentuk grafik . atau ayat biasanya adalah gambar . ini adalah kerana kotak memori saya sudah tidak dapat berfungsi dengan baek untuk menyimpan segala kenangan yang tercipta . oleh itu bantuan grafik amat diperlukan untuk memastikan saya dapat mengingati segala kenangan yang pernah tercipta . ceh ! takpe . ini adalah sejenis usaha gigih untuk saya bercerita kepada bakal anak , cucu mahupun cicit pada suatu hari nanti tentang kenangan indah yang pernah terjadi dalam hidup saya . kenangan pahit ? biar saja ia menjadi benteng ketabahan dan kekuatan di dalam hati . 


ok . sedikit kagum dan teruja bila menulis entry sebegini . seperti seorang ahli falsafah . ada juga seperti seorang pakar psikologi . tapi ada juga seperti seorang gadis poyo geli-geli buat ayat ! ah ! persetankan semua itu ! ha . ha . ha . sila abaikan ayat-ayat ini . ini bukan saya ! sumpah ! hanya terpengaruh dengan bahan bacaan . :p


di bawah ini baru saya . saya yang kamu kenal . atau mungkin saya yang kamu ingin kenal . ahaks ! 1MALAYSIA ! rakyat didahulukan . pencapaian diutamakan . pertama kali melibatkan diri dengan event sebegini . sila percaya . saya suka . suka sebab dapat makan free ! dapat sijil ! dapat batch ! dapat pashmina ada logo unimas lagi ! jeles tak ? jeles tak ? ^-^

















ok . sekian saja entry kenangan pada hari ini . kenangan manis yang tercipta bukan untuk dilupakan . kenangan pahit yang tercipta bukan untuk ditangiskan . renung-renungkan . selamat beramal . insan yang cemerlang . lahir dari akal yang mantap . pemikiran yang waras . badan yang sihat ! ya....ya.....



2 kaseh sayang :

Afendi Othman said...

yep...saya pun ade kenangan manis mcm kmu..kekeke..yet i just notice my busday appear at the right of ur blog...tkut lupa eh..hehe..sy pulak segan besday appear kt situ.jg diri yani...powerpuff gurl :-)

genetik 3G said...

hehehehe....;) tc 2...