Saturday, April 09, 2011

  banyak cakap

Assalamualaikum .


Hai kawan kawan .


Walaupun hari ini hari sabtu . tapi saya rasa hari ini akan menjadi seperti hari isnin ! hari untuk buat projek . hari untuk hafal french . hari untuk buat poster . hari untuk serius dan jarang bergelak ketawa .*tipu sangat* tapi yang lebih merisaukan dan membimbangkan . ceh ! bimbang . adalah projek computer security yang bayang bayangnya pun masih belum nampak . tapi hari isnin sudah mau present . tak ke memang kritikal keadaan saya sekarang ? ? ? tapi sesungguhnya saya masih tidak sedar dan esok hari bakal menanges seperti budak kecik tak siap kerja skola dan taknak pergi skola .*sambil baling segala stationery* har . har . har . 


Tiba tiba teringat zaman kecik kecik dulu . saya lebih dijaga oleh Uncle Bun kerana MakPah bekerja dan Uncle Bun seorang polis yang masa kerjanya adalah shift . dulu saya panggil abah kadang kadang kerja pagi .  kadang kadang kerja petang . kadang kadang kerja malam . dan kadang kadang abah malas nak pergi kerja .*offday* tapi yang saya paling suka bila abah kadang kadang malas nak pergi kerja sebab boleh hantar dan amek saya dari skola . saya tak suka naek bas sebab selalu kena berdiri ! penat tau ! dahla ramai budak budak laki yang suka maen tarik tarik beg budak pompuan yang berdiri dalam bas . dan saya selalu terkena . tak suka ! tak suka ! tak suka tau !*sambil hentak kaki* eh . eh . ini bukan cerita utama . cerita utamanya adalah saya pernah pergi ke skola sambil nanges nanges sebab tak siap kerja lukisan . dahla saya paling tak suka melukis ! mewarna je saya suka . tapi kerja lukisan yang ini bukan melukis . tapi mngecop ! ala . . . . yang pakai kentang la . star fruit la . carrot la . last last Uncle Bun yang buatkan lukisan itu . sambil Uncle Bun masak . Uncle Bun buatkan bintang pakai kentang untuk saya . suuuuuwit kan !*sambil hug Uncle Bun* kalau saya tak reti english pun Uncle Bun yang ajar . sebab Uncle Bun pandai english . pandai speaking lagi hebat dari saya .*thumbsup* tapi kalau MakPah kan selalu ajar saya mengaji sampai saya nanges tersedu sedan . naaaaaahhh . . . . setiap hari bila tiba je nak maghrib saya la orang paling takot untuk mengaji sebab MakPah garang . cubit cubit tau . sakiiiit . . . .


Tapi bila dah dewasa macam sekarang ni . bila susah sikit dah mengeluh . bila susah sikit buat assignment . rasa nak berhenti belajar . belajar memangla susah kan . kalau nak senang pergi belajar ABC je . ceh ! kunun sedapkan hati . setiap kali MakPah telefon MakPah mesti cakap macam ini :

" Mak tau kamu belajar susah . tapi kamu kena kuat . tabah . teruskan semua ini . benda akan jadi senang kalau kita selalu berusaha . Mak duduk rumah ni pun rasa susah . bla . bla . bla . bla . bla . " MakPah bebel sampai saya rasa sedih dan rasa bersalah sendiri . 

Naaaaaaahh . siapalah tak terpana bila mak mak kita dah mula buat ayat sedih sedih nak bagi kita kuat dan insaf kan . keputusan saya nak ambil short sem pun tidak mendapat persetujuan dari MakPah kerana masalah masalah tertentu . tapi mungkin ada hikmah untuk semua ini . balik cuti . jual kueh depan rumah . dah kaya boleh pergi umrah . ngeh ! dan kamu kamu yang teringin sangat nak jumpa saya pada cuti nanti boleh buat appoinment dengan saya mulai awal bulan 6 nanti ok . tapi appoinment appoinment itu semua mestila dibuat melalui MakPah . kah . kah . kah . MakPah garang tau . saya pun kadang kadang takot . :p 





kepokepo : saya tau kamu sengaja tersalah hantar mesej pada saya kan . taktik kamu tu kadang kadang saya buat pada kamu jugak . ops ! kamu nak bagitau keadaan kamu kan ? atau kamu rindu saya ea ? :p takpela . saya doakan kamu berada dalam keadaan baek dan dilindungi Allah sentiasa . amin . ada sebab saya bersifat kejam pada kamu . :)


0 kaseh sayang :