Thursday, April 28, 2011

  enjit enjit semut

Entry ini adalah entry animal abuse . 


Ehem . ehem .


Hari ini . dilaporkan . seorang budak perempuan aka nenek . telah melakukan pembunuhan kejam terhadap binatang binatang yang agak merimaskan dan mungkin memberi kesan negatif jika terlalu baek hati dibiarkan menginap terlalu lama di dalam bilik . apakah binatang itu ? mari sama sama kita terjah !*sambil gaya abang naz rambut ketak*


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


Inilah binatang yang telah membuatkan hidup budak perempuan aka nenek menjadi tidak aman seketika .


bala tentera semut .

ketua semut yang dicari tapi masih belum berjaya ditemui !


Aduan yang diterima : sudah beberapa hari saya terlihat dea berjalan jalan sambil bercumbuan jika berjumpa sahabatnya . di atas meja . di bawah meja . di kanan saya . di kiri saya . dan paling saya marah sekali bila tanpa segan silu dea makan makanan saya . dahla masuk tak bagi salam . saya pun dea tak salam . tiba tiba buat perangai macam bilik ini dea yang punya . terus makan makanan tanpa dipelawa . rasa marah tak kalau terjadi pada kamu ? marah tak ? marah tak ? marah tak ? ke kamu memang penyayang terhadap semut ? hiks . 


Budak perempuan berkata : tetapi hari ini . rasa belas kasihan dan penyayang itu telah pudar akibat biskut yang baru dibeli semalam telah dimakan tanpa rasa bersalah oleh dea yang dipanggil semut ! sebelum ini taknak bunuh bukan sebab kesian . tapi . setiap kali saya baring di bawah . saya akan melihat dea berjalan beramai ramai sambil bercumbuan . sambil saya menyanyi lagu enjit enjit semut macam dalam hantu kak limah balik kampung . saya berasa kagum melihat mereka . yela . semut . kan binatang yang rajin . dan kadang kadang saya melihat mereka sampai tertidur . kunun kunun dea adalah semut semut yang mendodoikan saya . ce bayangkan . ce bayangkan .*sambil muka comey macam kanak kanak tengok semut* comey kan . har . har . har . 


Nenek berkata : dan dengan perasaan penuh benci dan muka bengis . nenek bunuh mereka semua menggunakan spray sanitizer dettol !*sambil buat gaya macam promote barang* memang rasa macam bijaknya la hai nenek ni . abes tu spray risect takde cu . . . . nenek kan duduk seorang diri di sini . . . . kalau ada atuk mestila atuk yang bunuhkan . . . . semburan yang pertama . ok . semut mati . dengan rasa gembira hati nenek sembur banyak banyak spray sanitizer dettol itu pada semut . penat nenek terbongkok bongkok cari rumah semut . sampai keluar bilik nenek cari . sampai cucu cucu yang ada di rumah nenek ni tertanya tanya apalah yang nenek buat . nenek ni dah tua cu . . . . tak larat . . . . huk . huk . huk . batuk pulak . bila dah bunuh semua semut nenek pun kemas la . sapu sapu . lap lap . rajin pulak nenek hari ni . nenek ni dah tua . . . . buat kerja sikit rasa letih . dah tertido atas lantai . . . . tiba tiba . nenek rasa sakit di bahagian kaki seperti ada gigitan membalas dendam . sambil tercari cari manala cermin mata nenek ni . cis ! semut semut tadi datang kembali . tak guna punya semut ! kali ini lebih membawa tentera yang ramai . arrrgggghhhh ! ! ! nenek rasa tensen dengan semut ! demmmm !*gila hebat nenek pandai cakap demmm*:p


Rasa macam buat story telling pada cucu cucu sebelum tidur la .


Oh ! mesti saya bakal menjadi nenek yang comey dan penyayang bila dah ada cucu nanti .
*sambil angkat angkat kening*


Memang pengsan kalau ada nenek begini .


KAH . KAH . KAH .


Macam banyak masa lapang je kan saya buat entry begini time time exam .


Padahal esok paper OOSD yang aish . . . .


Semut punya pasal la ni .


Menci tau !


T____T


eh . eh .

p / s : i miss u . hahaha .
aku jujur ni . 

la la la la la la la la ~ ~ ~ 

0 kaseh sayang :