Monday, April 18, 2011

  i lend my ears for you....

Assalamualaikum .


Hai kawan kawan .


Hari ini saya nak cerita tentang sesuatu yang membuatkan saya tersentuh hati . tersentuh hati sampai rasa nak pinjam bahu sekejap boleh . . . ? satu program amal kebajikan di rumah anak yatim telah diadakan pada hari semalam . ceh ! ayat macam dalam karangan skola . hati berdebar debar kau nak pergi rumah anak yatim tu . yela . . . dah lama tak communicate dengan budak budak dan gaya mana la saya nak melayan mereka nanti . dan akhirnya tak sangka saya ni penyayang dan ada ciri ciri keibuan . har . har . har .*muntah darah* 


Sampai saja di rumah anak yatim tu hati benar benar sayu bila melihat budak budak kecil berlari menyambut kedatangan kami . comey dan kiut . tingkatan 1 tapi saiz badan macam budak darjah 4 ! tak ke kecik dan kiut tu ? ? ? ada tu budak umur 5 tahun tapi gaya macam bos . adeh ! budak budak . bila melihat gelagat mereka . hati mula rasa sedih . tapi bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang . sebuah keluarga yang sempurna . insaf sekejap . mereka masih kecil . tapi perlu hidup berdikari tanpa ibu dan ayah . bila ditanya seronok tak duduk di rumah itu ? mereka akan menganggukkan kepala sambil tersenyum . dan ada yang berkata masa mula mula duduk di rumah itu hari hari menanges . tapi sekarang sudah biasa . ok . cerita lebih lebih nanti saya yang over touching . kita tengok gambar je ok . biar gambar menceritakan hari yang takkan saya lupakan ini .


alahai . . . .budak lelaki di tengah tengah itu baru berumur 5 tahun . dea la yang macam bos tu . hu . hu . hu .

inilah sebahagian dari mereka .

ini group saya yang best dan kelakar . mereka semua cakap swak dengan saya . tapi saya blurrrr . kesian kan akak ni . aish . . . .

sempat over posing tau !

one of my group member . dea sedih masa saya nak balik . 
saya pun sedih tapi sebab saya gagah perkasa mestila tak boleh nanges depan adik adik kan . he . he . he .



Bersyukurlah dengan apa yang kita ada walaupun tak seberapa .


Kerana masih ramai orang orang yang kurang bernaseb baek di luar sana .


Hargai apa yang kita ada itu akan membuatkan kita lebih bersyukur dengan kurniaan Allah terhadap kita . 


Renung renungkan . . . .


Dan selamat beramal !


Insan yang cemerlang . . . . 


Lahir dari akal dan minda yang cerdas !


Ya . ya .*gaya professor*


:)

2 kaseh sayang :

Anonymous said...

INSAN YG CEMERLANG LAHIR DR AKAL JIWA YANG MANTAP...YEA YEA YEA...

MEOWWW~

Azriyani Bunaim said...

hahahaha....yea!yea!

meoowwwwwwwwwwww*kucing gatai*:p