Friday, April 22, 2011

  saya rasa cool bila tulis entry ni.

Oh ! bila study week je kepala terus pikir macam macam . macam macam tu contohnya tentang kesedihan atau kenangan . ceh ! macam nak cakap saya tengah sedih kan sekarang . tak . tak . saya tak sedih . betul . :) tapi berpikir akan satu persatu masalah yang datang . bukan masalah . tapi kejadian . ok . saya dah cakap putar belit . bukan . bukan . camni . camni . pernah tak kamu lalui satu masa yang kamu rasa down tentang hidup kamu sampai kamu rasa living is hard ? oh ! demmm ! MakPah mesti marah kalau saya cakap hidup itu susah . macam orang takde iman pulak . MakPah selalu cakap hidup bukan susah . tapi hidup itu memerlukan sesuatu usaha untuk kita keluar dari kesusahan itu . Allah menguji hambaNya tidak melebihi keupayaan hambaNya sendiri . sebab itu jangan tinggal solat dan jangan lupa pada Dea . naaaaahhhh . terus zip mulut dan takot nak cakap living is hard . 


Malam semalam , semalaman saya tidur tanpa rasa bersalah tak bukak buku atau biarkan buku tengok saya . lepas solat Isyak saya terus tidur dan kunun kunun kunci jam untuk stay up study tapi hampeh saya baling hp bila bunyi alarm . dan pagi tadi bangun dengan rasa bersalah yang amat ! sesal dahulu pendapat . sesal kemudian tak berguna . rasa bersalah itu mungkin kurang jika saya tidur tapi buku terbukak di sebelah kepala . baru nampak oh ! budak ini tidur sebab letih study walaupun realitinya budak ini baru bukak buku 30 minit tapi dah ngantok . begini la keadaan saya bila hidup di bilik single dan tiada siapa kacau atau membebel pada saya bila saya tido dan buat buat terlupa nak study . rasa mencik juga duduk di bilik single . but seriously aman dan bilik saya tak bersepah tanpa orang laen . har . har . har . tapi bila sedih . naaaaaaaaahhhhhhhh . nanges sorang sorang dalam bilik sampai kita demam terbaring ada dalam bilik pun housemate taktau . dahsyat kan . ok . keburukan yang jelas dan nyata dan sungguh tak cool untuk dilalui . janganla gedik gedik nak cuba duduk bilik single sem depan kalau kamu rasa kamu bukan seorang yang perkasa atau kata laennya hati kamu itu perlu kental dan tabah setabah saya . ehem . ehem . saya tabah la sangat kan . tabah . tabah . tabah . positif itu perlu .*poyos*


Sebenarnya saya nak buat entry yang saya rindu kawan kawan saya yang dulu . tapi macam dah merepek jaoh dari fokus utama . memang dah selalu berlaku . :p rindu kawan kawan saya yang selalu dengar saya cerita benda benda mengarut sampai ketawa menampakkan keshopanan seorang gadis itu hilang . kawan kawan saya yang suka berpoya poya macam saya . dan yang paling touching . kawan kawan saya yang hantar saya pergi klinik masa saya demam . sob . sob . sob . kawan kawan . sampai sekarang kawan kawan saya masih ingin tau keadaan saya walau saya jaoh dari mereka . terima kaseh kawan kawan . kalau diberi pilihan antara jongkong emas dan kawan kawan . saya tetap pilih kawan kawan walaupun jaoh di sudut hati saya nak jongkong emas jugakkkkkkkkkkk ! boleh bagi kawan kawan sikit . suwit kan . hak . hak . hak .  


dua orang gadis yang rapat dengan saya . anis & isma .

batch diploma .

ini geng ala ala geng bas skola . pergi mana mana semua nak ikut . geng suka gusip jugak !



Kenangan itu takkan berulang .


Tapi kita diberi peluang untuk mencipta kenangan yang indah walaupun kenangan yang tercipta itu takkan sama macam kenangan yang dulu .
*sambil peluk bantal muka romantik*


Hari ini saya rasa saya perempuan yang macam poyo sangat sebab tiba tiba berbicara tentang hidup .


Tengok . tengok . berbicara . menyampah !


Naseb kau la labu . . . . .


Kalau kamu sayang saya sila senyum baca entry ini .


Kalau tak sayang pun kena senyum jugak !


:)

6 kaseh sayang :

cik hani said...

xpe..
semua boleh bercakap pasal kehidupan..

kenangan ni mmg indah kn..

sgt2 best dan tersentuh bila ingat balik..

time belajar ni mmg xde bndingan kenangan..

cik hani da keje, selalu rindukan kenangn belajar tu..
terasa nk putar balik waktu tu...

boleh ke??/
hih

zalin said...

aku pun duk bilik single..dah setahun..best woo..bebas..tapi tula, bila sakit sorang pun x tau..

good luck for your final exam.

anisidayu said...

saye senyum baca entry ni :D

Azriyani Bunaim said...

cik hani : kite panggil doreamon la suh putar blk mase.hehehehe....suwit kan mase blaja.bole buat sume benda.ngeh~~~xpe2.kite cipta kenangan ngan kwn2 kerja plak.setiap kejadian mesti ade yg indahnya.;)

by the way thanks cik hani sbb sudi bace n komen blog yani...<3

Azriyani Bunaim said...

zalin : best sebab bole buat sesukati xyah kena jage ati rumate.hiks.tp bile sakit sume org xtau.sedih kan.huhuhu...

Azriyani Bunaim said...

anis : saye pun senyum tgk awk bace entry ni.:)

mish u!<3