Monday, October 18, 2010

  BERITA. bukan CERITA.


Assalamualaikum . selamat petang dan salam sejahtera .


ehem . ehem . mulakan dengan Bismillah . di sini saya ada satu berita . mungkin juga pemberitahuan . atau mungkin juga penyebaran cerita . bukan gusip . tetapi satu berita . aish ..... bila mau bagitau ni . kalau asek merepek berita . pemberitahuan . cerita . gusip .


ok . serius . entry ini memang serius . sumpah ! pertama sekali . entry ini khas buat sahabat sahabat . kawan kawan . dan kenalan kenalan . semasa saya diploma dahulu . kamu masih ingat perkataan kakis ? kakis . entah . saya pun taktau . ok . salah seorang dari kakis kamu . iaitu otai kamu . iaitu kepala gangster kamu . gangster ? bukan . mungkin sedikit nakal . bukan juga . mungkin banyak nakal . ish ! abaikan . iaitu MOHD HAZIQ MD ISA . masih ingat bukan akan nama ini ? telah dimasukkan ke hospital . pada hari jumaat . atau sabtu yang lalu . oh ! saya lupa . tapi yang pasti saya menerima pesanan ringkas dari sahabat beliau mengatakan beliau telah dimasukkan ke hospital . sebab apa ? mungkin bermasalah denga paru paru . serangan seperti heart attack . 


kawan kawan yang dikasihi sekalian . marilah kita sama sama mendoakan MOHD HAZIQ MD ISA agar kembali sihat seperti dahulu . seperti kita sama sama mengenali beliau . kepada sesiapa yang tinggal berdekatan dengan beliau . mungkin kamu boleh mencari masa untuk melawat . dan memberikan kata kata semangat . agar beliau terus tabah menghadapi apa yang sedang beliau alami sekarang ini . 


di sini . saya juga ingin memberitahu saya sempat berhubung dengan beliau melalui pesanan ringkas . sebagai seorang sahabat . berita ini amat membuatkan saya terdiam beberapa hari . jika kapal terbang itu Uncle Bun yang punya . sudah saya terbang melawat beliau . secara jujur . beliau memang dalam keadaan tidak bersemangat . ok . ini saja berita yang saya ingin kongsikan . blog . terima kaseh . ayat saya untuk entry ini agak pelik . yaaa ....... memang pelik . 


serius . saya sedih melihat gamba ini . 



lupa saya nak tulis . beliau ada suruh saya nyanyi lagu 'andaiku tahu' by ungu . jantung dan hati saya seperti terhenti seketika . sangat berharap saya dapat melihat beliau lagi . YaAllah ..... lindungila dea .....


6 kaseh sayang :

zalin said...

die ok x?

genetik 3G said...

aku ade msj ngan dea. spt org ilang smngt nk idup. and kalo result xray dea x ok, dea kena gi IJN. kalo ko blk ke...gi la tgk dea. dea perlukan smngat dr kite sume.

Isma Isz Eiqa said...

cmne dia blh sakit??apa puncanya..tibe2 je ke???or dia ade terjatuh ke or apa....banyak betul dugaan yang dia terima pas satu satu...mudah2an dia kuat menghadapinya...amin.

genetik 3G said...

pergh!aku bace soklan ko ngan nada laju isma.semput jap.same2 kite doakan utk mohd haziq k kwn2...:)

zalin said...

die kuat merokok tu..aku baru lik kampung kelmarin..semalam baru sampai UPM and baru dapat tau berita ni..kalau dpt tau awal, leh aku g ziarah dia..

popo said...

tu la..kuat merokok..tapi ari sebelom tu macam aku ader jumper dier...ok jer dier