Monday, October 11, 2010

  tajuk apakah yang paling sesuai?


ehem . ehem . kenapa blog kamu saya tak boleh bukak ? kenapa kamu private blog kamu ? kenapa ? kenapa ? kenapa ? ok . saya letih dan tiada jawapan mau menjawab soalan-soalan sebegini . 


terima kaseh kepada kamu kamu yang amat bimbang akan saya . terima kaseh kepada kamu kamu yang memberi semangat kepada saya . terima kaseh kepada kamu kamu yang memahami keadaan saya . terima kaseh kepada kamu kamu yang sudi membaca tulisan saya . terima kaseh kepada kamu kamu yang marah bila saya menutup blog . terima kaseh kepada kamu kamu yang saya sayang . ok . tarik nafas . hembus ....


masalah datang satu persatu . mungkin untuk menguji . atau mungkin memang lumrah hidup begitu . tapi saya tak minta keadaan itu jadi sebegitu . dan saya juga tidak ingin keadaan itu jadi sebegitu . apa yang saya inginkan . lepaskan saya dari semua itu . saya tidak diberi peluang untuk menjelaskan . tetapi sering saja saya yang menerima kesan itu . ok . inilah kehidupan . 


kadang-kadang berdiam akan membuat kita seperti lemah . tetapi jaoh di sudut hati . kita sudah mengalah . semuanya . dari hati . dari sebuah kaseh sayang . dari sebuah kehidupan . termasuklah dari sebuah persahabatan . sampai suatu ketika . saya rasa lemah . lemah . lemah . dan sangat lemah . masih cuba bertahan dengan sisa sisa semangat untuk terus kuat . sendiri . sendiri melalui semua ini . 


jika ini balasan yang harus diterima dengan kesalahan lalu . saya terima . jika ini balasan yang harus saya terima akan kisah lalu . saya terima . tapi saya mengharapkan sesuatu . jangan dikisah akan kewujudan saya . saya hanyalah saya . tiada apa yang perlu dibimbangkan . saya bukan seperti itu . bukan penagih kaseh sayang . dan juga bukan perampas kaseh sayang . dea datang saya tak jemput . dea pergi saya tak halau . 


setelah sekian lama hati memendam . kini . berani meluahkan apa yang dilalui . bukan mudah . nampak senyuman terukir di bibir . gelak tawa berderai memecah sunyi . tetapi hati ini . ingin membawa diri . jaoh . jaoh dari semua ini . adakah hati ini kembali tercalar seperti suatu ketika dahulu ? saya sendiri sudah tidak fahami . 


minggu ini banyak perkara yang perlu diselesaikan . presentation . projek . esimen . test . sangat berharap semuanya akan ok . ok . untuk saya hadapi . hanya ini yang saya fikirkan . masa depan saya . kehidupan saya . cita cita saya . bukan siapa yang bakal bersama saya nanti . itu semua hanya Dia yang Maha Mengetahui .




when i cried , i only think of MakPah . kenapa ? sebab saya tak pernah melihat beliau menangis di depan saya . walaupun beliau menghadapi dugaan paling hebat sebagai seorang ibu . oh ! rasa sedih bila menulis entry ini . shuuhhh ! menyampah tau sedih sedih . senyum . :) kembali jelita . waka . waka . eh . eh . 


0 kaseh sayang :