Tuesday, October 12, 2010

  NO ! NO ! NO !


hari selasa . saya suka hari selasa . sebab hanya ada kelas petang . diulangi . hanya ada kelas petang . ok . tidak berapa jakun kerana sudah mau habes semester . habes semester ? apakah maknanya sudah mau habes semester ? maknanya sudah mau final exam ! apakah ??? ok . relax . masih boleh pergi makan nasi ayam penyet . :p 


pagi ini saya bangun pagi agak bengang melihat keadaan dapur yang kotor . oh ! sungguh mereka mereka tidak menghargai pekerjaan saya membersihkan dapur dan ruang tamu semalam ! ok . saya taknak marah . nanti malam saya membebel seperti akak akak pada mereka semua . boleh ke ? boleh ke azriyani marah dengan bersuara ? oh ! tidak ! mungkin tidak berjaya . ini kelemahan saya . bila marah . saya diam . bila diam . maknanya saya marah . eh . eh . ok . ini bukan cerita utama . 


cerita utamanya . adalah tentang air coke . air apa ? air coke . air apa ? air coke . air coke tu air apa ? kalau taktau pergi tanya pokcik google . nanti dea kasi tunjuk gambar air coke . ok . motif cerita pasal air coke ? sedang memerangi perasaan atau nafsu atau mungkin keinginan untuk tidak lagi memegang . meneguk . atau memasukkan air tersebut ke dalam badan saya lagi . ayat ini seperti pelik . tapi saya malas nak pikir pembetulan ayat . har . har . har . 


selalunya bila sakit kepala seperti sudah memberi isyarat untuk menyerang . saya pasti akan mencari coke . kenapa ? kerana gas air coke itu . boleh menghilangkan sakit kepala . apabila saya sendawa . eerrrrrkkkk !!!!! cuba kamu minum ketika sakit kepala . pasti lega apabila sendawa itu naek ke kepala . kepala apa ? kepala la . takkan kepala lutut pulak . eh . eh . tapi kamu takyah la cuba . jangan ! jangan sesekali kamu cuba ! saya kata jangan ! (cuba bayangkan saya betul betul garang ketika ini)


bila ada kawan kawan yang bercerita tentang keburukkan air coke . telinga saya seperti semakin pekak . tapi takpe . saya jelita . macam T A H I K di sini ! sehinggakan ada seorang kawan memberi amaran terakhir kepada saya semalam untuk saya berhenti membeli air coke . beliau memang salah seorang kawan saya yang agak garang . ada saya takot ? har . har . har . what the farha ! nama dea memang farha


eh ! macam panjang je entry saya ini . padahal hanya mau berkongi sedikit pengetahuan . tentang keburukan air coke . pertama . air coke adalah seperti acid ! tak percaya ? cuba kamu siram air coke itu pada toilet hostel kamu yang tak basuh selama 2bulan . eeeee .... geli sekejap bila membayangkan toilet yang tidak dicuci selama 2bulan ! abaikan ! tapi yang pasti kamu tak perlu bersusah payah buang tenaga nak berus toilet kamu itu . 


kedua . boleh menyebabkan gigi dan tulang cepat reput . haaaa .... maknanya kalau orang yang gigi da rongak tu suka minum air coke la kan . he . he . he . ish ! bukan la . itu sebab dea malas nak gosok gigi . atau mungkin dea tak suka gosok gigi sebelum tidur . macam saya . eh ! bukan . tapi yang penting hebatnya acid coke . sampai boleh dissolve tulang dan gigi kamu yang chantek itu . takot tak ? takot tak ? takot tak ?


ketiga . untuk gadis gadis . wanita wanita . takyahlah minum coke . nanti susah . susah untuk mendapat zuriat . tapi ini saya tidak pasti . rezeki dan ketentuan dari Allah swt . tapi sebagai satu usaha . untuk tidak menyebabkan perkara perkara sebegini berlaku . jaohi coke . dekati air 100plus ! kuat ! penambah tenaga ! pun bagus untuk menghilangkan ketidaksihatan badan apabila demam . saya bukan duta 100plus. tapi mungkin 1tahun nanti ya . :p  tapi ingat ! kurangkan manis dalam minuman . banyakkan manis dalam senyuman . :)


ok . sekian saja perkongsian ilmu dari saya . entry kali ini takde gambar ok . kalau nak letak gambar air coke . macam dah tercemar je blog ni nanti . har . har . har . 



0 kaseh sayang :