Saturday, January 15, 2011

  contest : YOU , ME AND SHOES !

Today is saturday . sejuk dan awan masih kelabu . cuma ada sikit saja matahari . sikit . duduk bilik . mengadap lappy . godeh sampai pening . entah apa yang dibuat sampai pening pun taktaula . nak kata pening mengadap slide computer security lecture yang ada beratus ratus slide nak kena baca memang tipula sangat . pening mengadap youtube ! ngeh ! dan tiba tiba teringat one of my friends suggest saya join contest kasut . masa dea promote suruh join contest tersebut . saya gelak dan rasa hah ? kasut ? saya langsung takde cerita menarik tentang kasut . kenangan paling poyo tentang kasut pun mesti pasal saiz . maklumla . kaki saya kan besar macam tapak kaki katak . kalau nak beli kasut mesti mintak saiz 8 or 9  . shape kasut perempuan kan kecik dan ada cutting . ceh ! macam baju pulek ada cutting . padahal memang kaki besar macam tapak kaki katak ! kembang ! huk . huk . huk . tengok my friends semua beli kasut alahai . . . . saiz 5 , 6 . kiutnya la hai kaki kau . saya jeles ok . tapi bila saya yang beli . nah ! saya nak saiz 8 . tapi kalau ada saiz 9 bawak sekali ye .  malu nyah nak cakap dengan salesgirl tu . bertambah malu kalau salesman yang jaga ! very the shy shy shy tau sampai kalau jumpa kasut comey tapi bila tengok lelaki yang jaga . ok . saya taknak beli ! tapi lepas tu balik rumah hentak hentak kaki teringat kasut itu . :p


Boleh tak saya dah membebel bebel pasal kasut tapi tak promote siapa yang buat contest ini ? ini namanya contestant yang syok sendiri ! maaf ye Cik S . . .  saya yang bersifat rakus memang begini . T___T contest ini telah dianjurkan oleh seorang blogger yang bernama Cik S and she was collaborate with her friend untuk anjurkan contest ini . her friend itu ada blogshop jual kasut yang chantek chantek lagi boleh buat kamu nampak gojes tahu . sumpah saya tak tipu . dan saya telah dipaksa .*tipu* dicadangkan oleh kawan saya iaitu Enchek Fendi untuk join contest ini . terima kaseh banyak banyak kerana buat saya berpikir selama seminggu untuk mengingati kenangan tentang kasut . memang fitnah ! padahal baru saja terpikir tentang kasut . ehem . ehem . dengan segala hormatnya . cerita tentang kasut saya akan bermula . yang membebel banyak banyak pasal kasut dan saiz di atas itu tadi hanya mukadimah sahaja . kekekeke . . . . cerita kasut saya bermula di sini . . . .*sambil peluk bantal dan muzik romantika d amor berkumandang*


Saya ada sepasang kasut merah . ya . merah ! bahasa omputihnya red ! merah dea . . . . mak aii . macam cili kau !*gaya kepo* kalau saya pakai kasut itu pasti orang akan tengok kaki saya dahulu baru tengok muka . lepas itu bisik bisik . lepas itu saya jeling jeling manja dekat mereka . lepas itu saya rasa nak cakap apa pandang pandang ? :p sesungguhnya mata saya memang akan TERjatuh chenta pada kasut yang berwarna funky , terang dan macam ekzotik gitu . raaaww ! kasut merah itu agak shining *blink blink* , simple dan  tak terlalu tinggi . dan saya suka sebab dea tak tinggi . saya sudah cukup tinggi tanpa memakai high heels . tak percaya ? tinggi saya ada ala ala model weight gain yang TERoverheight . gila hiperbola dan melebih lebih sungguh contoh yang diberi . saya hanya akan memakai kasut itu bila saya memakai baju kurung . nak tahu kenapa ? sebab kain baju kurung yang labuh untuk sapu lantai boleh menutup kasut saya yang merah itu ! har . har . har . kalau pakai baju kaler furfle pun saya akan pakai kasut merah itu . kalau pakai baju merah lagila saya gedik pakai kasut merah itu . beg pun nak merah jugak ! kunun kunun match dan kelihatan vogue ! tapi . haaa . . . . bila orang bisik bisik . saya mula sentap tak puasati dengan mereka . ngeh !


satu satunya gambar kasut merah itu yang saya ada . angle pic memang tak menyelerakan . layan . . . .


Saya beli kasut merah itu bersama dengan si dea . si dea itu sudah tidak wujud dalam hidup saya lagi . si dea hanya sebahagian kisah silam saya . tapi masa beli kasut itu . saya punyala berposing posing depan cermin sampai boleh buat cermin itu retak seribu sebab lama sangat saya nak buat decision nak beli ke taknak ? nak beli ke taknak ? nak beli ke taknak ? sarung . bukak . sarung . bukak . sarung . bukak . tapi kasut yang sama ! tak ke jelik dan busan menemani orang macam saya beli kasut ? kebetulan ada kasut yang sama tapi berwarna putih . dalam kepala saya warna putih itu sudah biasa . cepat kotor . lagipun putih nampak suci sangat . pastu kaki nampak hitam . wah ! banyak sangat tipu helah padahal hati dah jatuh chenta pada kasut warna merah itu . tapi yang menjadi susah sangat nak buat decision beli kasut itu ialah . berani ke saya nak pakai kasut warna merah ? senang match dengan baju ke ? tak ke nampak over kalau pakai kasut warna merah ? tapi akhirnya . ok . saya nak jugak kasut merah itu ! tidur peluk kasut kau malam tu . 


Tapi saya hanya pakai beberapa kali sahaja kasut itu . sebelum beli bukan maen berani dan berlagak . ok . saya akan pakai dan tak kisah kalau orang tengok saya . tapi akhirnya pasrah dan simpan kasut itu di rumah . simpan dalam kotak . salotape kuat kuat . agagaga . . . . bila MakPah tanya kenapa tidak mau pakai kasut itu ? saya diam . dan hanya lontarkan satu jawapan . " segan sebab merah sangat " . hakikatnya bukan sebab segan dengan warnanya  . tapi values of that shoes yang buat saya simpan dan taknak pakai lagi . kadang kadang benda benda yang kita miliki akan buat kita teringat pada kenangan lalu . kan ? dengan siapa kita beli . dekat mana . dan kenangan semasa kita beli . bila saya tengok kasut itu . airmata akan mengalir dan membawa saya teringat kembali kepada kenangan itu . dah mula dah mood touching touching . sob . sob . sob . shuh ! maka . saya simpan kasut itu jaoh jaoh supaya saya tidak menjadi cengeng dan gembeng hanya kerana sepasang kasut . hebat tak kasut itu sampai boleh buat saya menanges ? har . har . har .  kasut oh kasut . hebat jugak saya membebel tentang sepasang kasut . ada macam karangan zaman skola skola la . AKU SEPASANG KASUT MERAH ! T___T teheee . sekian . cerita tamat . nah ! tisu . kamu boleh kesat airmata sekarang . sumpah panjang entry saya ! baru perasan . hiks . 


Sekarang saya nak tag dan paksa kawan kawan chantek lagi jelita saya di bawah ini join contest ini juga . kalau tak join siap ! :p

dan akhir sekali saya nak tag budak lelaki yang suruh saya join contest ini . baru adil dan saksama kan . 



Kamu nak tahu apa hadiah contest ini ? jom skodeng blog Cik S . menarik okeh prize dea . nak jadi pak pandir kejap . kalau saya menang . saya nak hadiahkan kasut itu buat beshfwend saya di hari perkahwinannya . macam suci je kan angan angan saya ini . T___T dduuussshhhh ! tersedar dari lamunan . 


senyum .


tak perlu kata apa apa .


senyum !


:)



7 kaseh sayang :

aNa HaSaNaH said...

hadoiiiiiiii cik yani sy tade kasot cumil2 lg menawan..sb sy bukan pengumpul kasut tegar..hahaha btw thanks 4 tag

anisidayu said...

tunggula aku ade kasut comel br aku buat tag ko ni.hahahha..setakat nih hanya ada seliper jmban~ hik.hik.hik

Azriyani Bunaim said...

nurul : huhuhu...every shoes that u have mesti ade story yg besh. so,it doesnt matter kasut kamu itu chantek or tidak...:) yg penting nilai nilai murni kasut itu.hahaha...POYO.

anis : tipu tau awk ade slipar jamban je.slipar jamban awk tu pun mesti mahal standard kasut.:p

1+1=infinity said...

aigoo...do i have to yani?

Azriyani Bunaim said...

tasha : its up 2 u...just try ok.;)

1+1=infinity said...

ok..dpt dah voucher rm5 kan..haha

Syida Shukor said...

teheee i pun suka beli kasut yang kadang kadang pakai sekali je ! lepas tu simpan dalam box . lepas tu beli baru sampai dalam cupboard dah penuh ! :P lepas tu pegi kelas pakai selipar jepun je . mengada kan :P