Wednesday, January 12, 2011

  wakenabeb !

Ehem . ehem . cuaca mendung . kadang kadang hujan rintik . sejuk . dingin . rabu . tiba tiba sakit kepala menyerang pada hari rabu . berpikir pikir mau membeli coke . tahan . tahan . tahan . sikit lagi akan hilang . oleh kerana sekarang adalah masa larangan untuk tidur . maka . saya perlu mengisi masa lapang ini dengan membebel meluahkan perasaan tidak puasati untuk kejadian yang berlaku pada hari semalam . sila baca dengan teliti kerana entry ini akan lebih panjang dari yang biasa . jeng . jeng . jeng . . . . 


Saya rasa hari semalam adalah hari paling eerrrkkk ! ! ! terima kaseh ye kawan kawan . saya akan ingat sampai tua ! saya dikenakan dan terkena lagi . aaarrrggghhh ! ! ! demmmm ! cerita di sebuah kelas English for Self Expression . memang betul betul macam masuk kelas teater . OMG ! even im talkative . but . when i entered that class . terus rasa shaking parkinson and nervous macam nak naek pelamin . har . har . har . sumpah saya nak drop subjek itu ! saya bukan pelakon yang baek . agagaga . . . . 


Dan perkara paling saya benci bila masuk kelas hari pertama adalah kena perkenalkan diri . aarrggghhh ! ! ! malu . malu . malu .*sambil tutup muka* . dengan skima berdiri tegak di hadapan semua orang sambil mata terkebil kebil memandang siling bilik kuliah :

My name is azriyani bunaim . im repeat again . azriyani bunaim . you can call me yani . im 23 years old . im from johor . im taking network computing program . im the youngest in my family . i love cooking . not really . ok . thats all about me .

dan tiba tiba lecturer itu bertanya :

Are you single ?

*sambil muka berkerut dan malu* 

Yeah ! im single . 

dan lecturer itu bertanya lagi :

Still available ?

oh ! saya tak paham kenapa soalan soalan ini perlu ditanya .

Eerrrmmmm . . . . still available .*sambil tersenyum malu* arrrggghhh ! ! ! gedik !

Kemudian saya telah dikenakan untuk berlakon bersama beshfwend saya yang pekak tapi kunun kunun ensem kot . ngeh ! saya takkan lupakan hari semalam . hari paling dahsyat untuk orang berjaya kenakan saya . cis ! " who is azriyani ? yani . please come infront " . saya badi dengan ayat ayat ini . dan sumpah muka saya seperti terkena sepakan penalti apabila terlalu malu sampai rasa kebas seluruh muka . baru saya sedar . saya memang ternyata pemalu . bukan fitnah . kah . kah . kah . 


Untuk kawan kawan yang kenakan saya pada hari semalam . saya tau kamu baca blog saya . saya memang sayang kamu semua . sayang sangatssss ! seronok melihat kamu semua ketawa berdekah dekah untuk saya . terharu melihat kamu semua gembira untuk saya . terharu sampai rasa nak gigit sorang sorang . :p 





Hati menjadi sejuk bila melihat muka sendiri tersenyum walaupun dikenakan . kamu ada macam saya suka tengok muka sendiri ? ? ? dan akibat kisah saya dikenakan semalam tersebar pada semua orang . saya menjadi gila meroyan sambil hentak hentak kaki . ayooo . . . . taktau . sape buat ? la . la . la . la ~ ~ ~ ~



4 kaseh sayang :

anisidayu said...

aku teringat peristiwa ni...
"my name is azriyani, i'm from DTK 6 !!"

hahahaha....:D

Afendi Othman said...

ish2..sape yg brani mengangu yani saya tu...hehe

Azriyani Bunaim said...

anis : hahahaha....jahat kau anis!ish! dengan muka confident dan serius. malu giler!aarrrggghhh!!!!!!anis!!!!!

Eydaaa said...

Dan tibatiba sy yang ala ala lupa peristiwa ni pun bole ingat balik.
Tak nak lupa smpy bila bila. HAHA =p
Tp sy tak ber-sekongkol dengan mereka. Sy rasa nak pergi depan dan jerit, "Jangan kacau Yani saya ! "
Tp nanti miss yg jelitawan tu cakap, "Ehh, chill. Don't be too emotional."
Saya tersepit. Maaf.

#ntah hapa bebel. Rindu you lah ! :D