Monday, October 26, 2009

  Allughatul Al-Arabiah

Camat Pagi sume!!!!!!!!!!!!heeee......arini aku bgn awl.....ceh!kecoh mcm aku sorang yg bgn awl.hehehe....arini smngt nak study arab.huhuhu....patotnye nak keluar gi LHDN n buat pas plajar. tp si jejaka 2org tu ade klas plak kul 10 ni. kene tunggu diorg blk klas baru gi. mintak2 la dpt settle semuanye arini. 2org jejaka tu kalau bersiap mengalahkan aku yg lagi cun ni. mcm pompuan!hukhukhuk....ni yg duk pagi2 bukak buku arab hafal segala bende yg aku mls nk hafal before ni.huhuhu....tp laptop ni asik menggoda aku je. baru study ckit tp tgn ni duk gatai klik ie. huhuhu....nak off laptop kang aku busan plak.sbb pagi2 ni kene dgr radio era yg ade din bramboi gile!barula dpt menceriakan hari stelah mndgr lwk2 budus dea. hehehe.....

Sambil mndgr radio....mari saye ajr semua org ckp bahase arb.hahahaha...tp aku bkn hustler pun. kalo ikut level....aku level yg paling low skali.huhuhu...dulu mse skola agama tak penah aku lulus bahase arab!slalu fail! tp tetibe kat u ni menggedik nak amik arab. sbenanye nak cukupkan jam kredit....kalau tak....aku takdenye nak menempah maut amik arab ni. huhuhu....bahasa arab level 1 ni aku rase mcm tak susah sgt. tp aku peningla blaja fi'il mudoriq la fi'il madi la, fi'il amar la. aku pening ngan grammar dea....jamak la apela. adddooo.....huwa, huma, antuma, antum, anti.aaddoooo.....pening3. tapi aku akn brusaha gak nak mendalami semua tu di saat2 akhir ni. hehehe.....yg aku ske arab ni aku ske bile dpt hafal utk ckp arab. example : amniyati al-mustakbaliyati mu'alimun. maknenye cita2 saye ialah guru. hahahaha....pastu uhibbu an aqmal fi wakti al-furuq, attobhu, qira'atu, attassauwak. maknenye perkara yg saye suke buat di waktu lapang ialah, memasak, membaca n membeli belah. hukhukhuk...penatla tulis arab dlm bm. kalo dlm jawi senang. byk lg yg aku blaja tp aku tak brape nk hingat. huhuhu.....

Nanti tahun 2 ade plak bahase baru yg ditawarkan....ade bahase mlayu dialek swak. mcm mnarik!heeee.....lecturer bm aku siap promote siap suh aku amik dialek swak tu. huhuhu....tgkla kalau jadual aku tak pack n clash. ceh!nak blaja ckp swak pulek....kamek sik tau ckp swak. seget, kepak je yg kamek tau. hahahaha......tp kalau dgr perempuan2 swak ckp swak....sirius comey. mcm comey la. bahase dea tu yg comey kot.hahahaha...bahase pun ade yg comey. mengarut je aku ni. tp kalau dgr diorg ckp.....tercengang trus! ape tu dea ckp......?hahahaha.....kat cni ramai bdk smenanjung yg duk ckp swak. aku je yg tak blaja2 lg. bkn taknak blaja....tp lum jumpe ngan mahaguru yg nk ajr aku....hukhukhuk....nantila....besh gak blaja kat swak ni. mcm2 bende baru aku blaja. cara hidup org kat cni....mknn....budaya.....bahase....tp hati aku still nak study kt smenanjung. huuuaaaaarrrggghhh!!!!!!!gedik sungguh!huhuhu......

Ish!mcm da lame aku merepek2 dlm blog ni. buku arab ni asik tgk aku je. patotnye aku yg tgk dea.hahahaha.....maafla buku.....heeee.....dahla. nak sambung perjuangan.perjuangan menuntut ilmu hingga ke titisan air liur yg trakhir. sekeleh!hahahaha.....smoge hari ni akan tercipta lagi kenangan yg lg indah dr hari smlm da sebelumnye.....^-^ kpd sahabat2 saye yg da mule exam arini....gudluck!do ur besh!doa byk2.usaha diiringi doa akan lebih mendapat keberkatan n InsyaAllah susah mane pun kite rase....tp bile kite slalu bdoa....Allah sentiase tlg kite.:) Allah tak penah lupekan hamba-Nya. cume kite sbg manusia je yg slalu lupe akan-Nya.huhuhu....aku doakan korang bjaye.....ammiinnnn.....basyah!!aannyyiiieee.....;)

0 kaseh sayang :