Friday, October 23, 2009

  Sahabat @ Kawan @ Teman

Assalamualaikum!!!!!!!!!!!!!!!! cik kiah....yani dtg ni.....hahahaha.....apela eden mengarut ni. ddduuussshhhh!!!!tumbukan manja sampai ke perut aku. addooo....geli3.heeeee....halamak.....ckp pasal perut je....tetibe kn....tetibe kn....tetibe kn dea munyik2....caner ni....? yani lapar....yani rase yani nak mkn buger la....(gaye gedik mintak kaki).hahahaha......aku pun tak pahamla perut aku ni. asal aku nak tulis blog je dea munyik2. asal munyik2 je aku nak tulis blog. dea pun turut mencemburui aku. tak bagi aku merepek dlm blog. hukhukhuk.....

Di kala senja sedang berlabuh ini.....setelah aku siap bersiram.....wangi bak harum kasturi.....rambut mengurai kembang semcm.....berbaju cekelet berseluar putih munge2.....cube anda bayangkan rupe saye ketika ini.^-^ sungguh ayu! tak sangke saye seorg yg ayu! kahkahkah.....ni baru mukadimah.....mukadimah je da mengarut smcm. siapla citer yg seterusnya nnt. lg mengarut + merepek! sukati saye la nk mengarut ke merepek. saye punye blog. bkn awk punye blog. ade saye kisah???(gaye bongkak)hahahaha......

Hari ni saye nak memperbincangkan makna sahabat @ kwn @ teman. aku punya teman...uk uk uk....teman sepermainan......di mana ada dea selalu ada aku......ceeeewah! tak sangke saye turut mempunyai bakat menyanyi slaen mempunyai bakat membuat sajak, berpujangga dan selepas ini saye akan gilapkan bakat saye dlm berlakon. tunggu kedatangan saye dlm filem yg bertajuk 'Nasi Lemak' yg bakal ditayangkan pada pertengahan tahun hadapan.hahahaha.....komersial sungguh tajuk filem ini.kite sambung perbincangan kite td.ehem2...

Sahabat? siapa kau? akula raja.....raja mana? raja sehari.ahaks!heee......sahabat? kalau utk aku....sahabat tu mcm perkataan skima bg kawan.hehehe....kawan tu pulak adalah perkataan sedikit kasar bg sahabat. kalau teman.....dea sesuai utk mcm gelaran shopan bg 'skandal'.haahaha.....ape jenis pendapat da.....tak bleh pakai lngsung! pitching lari! tune lagila.lompat tinggi terus!salah3 ma.....semua org ada definisi yg tersendiri utk ketiga2 kategori ini.ceh! utk aku....sahabat adlh kwn n teman. kwn adlh sahabat n teman. teman adlh sahabat n kawan. pening3.....maknanye....saya membuat konklusi di sini bahawa sahabat, kawan, teman adalah benda yang sama. saya tegaskan kembali. benda yang sama. ceh! bakat lg 1 yg baru aku sedar. aku bleh berbahas. hahahahaha......

Dulu mase skola tadika kan....aku memilih kawan.....taknak kawan ngan org yg busyuk. bajet aku wangi sgtla mase tu.hehehe.....yela.....kalau bdk2 kecik kan mcm bau hamis ckit....biasela tu....aku ingat lg. cikgu suh aku duduk ade sebelah bdk laki tu. bdk laki tu busyuk. aku tak suke. dahla dea tak penah bwk bekal gi skola. aku slalu bwk kueh donut. hari2 bwk donut. tak penah bg dea. hahahaha.....aku lg busyuk hati!heeee....pastu kan rambut dea ade putih2. aku hingatkan habuk. tp sbenanye kelemumur. hahahaha.....tapi kan.....aku 1 skola ngan dea sampai aku skola menengah. tak sangke! semakin lame dea smakin bleh tahan la....wangi la.....hahahaha......klakar. da besar da bdk tu skrg.....ceh! ckp org besar mcm aku ni kecik lg.hehehe.....

Pastu mase skola rendah aku jumpe kwn yg suke cubit aku. jht punye bdk. huhuhu.....suke sgt cubit aku. aku pun taktau knape. agknye sbb aku comey sgt kot.hahahaha....dulu mse skola rendah aku pakai skirt sampai darjah 4...aku mmg suke sexy2.hahahaha.....org semua darjah 3 da pakai baju kurung. tp aku still sexy sbb lum mendapat hidayah.hehehe....aku siap merengek2 ngan mak aku....aku nak pakai baju kurung. taknak pakai skirt. malu woooo......tapi mak aku belikan gak aku skirt. pakai baju kurung time hari jumaat je. yela...mak aku tak bagi aku pakai baju kurung sbb beliau kate nanti sekeleh. mkn baju kene sambal. tapi mmg betul pn tau. aku tgk kwn2 aku yg pakai baju kurung sume agkla mcm sekeleh2.huhuhu...mkn kopok gian baju kurung kene sambal.ish2......dasyat.....kopok gian tu kopok lekor ye para pembace. hehehe....zaman skola rendah adalah zaman paling besh sbb aku bergiat aktip dlm zapin n menjadi hot spicy. hahahahaha....

Naek je skola menengah aku jumpe kwn yg ok2 la....tp biasela...mane ade kwn yg perfect. sbb aku pn bukan perfect pn....aku hanye total effect olay.hahaha....skola menengah aku suci dr perchentaan monyet n babun.hahahaha.....mcm geli je nak cintan2 ni. mkn megi cintan lg besh. kenyang.....halamak....perut aku...jap ea perut.....huhuhu....yela...dulu mak aku tak bagi aku keluar sesukati. gi skola dihtr...blk skola diambil. tp bermulenye tingkatan 3....aku mule terlibat dgn 'skandal2' perkongsiaan perasaan.hahahaha.... tapi takde kapel2. teman tp mesra. hehehe.....mcm gelila...sbb aku rase mcm kecik lg. duk bwh ketiak mak abah lg. tetibe nk bchenta. oh! no!!!!!!!!!!!

Pastu masuk poly....Politenik Merlimau Melaka. zaman ni paling besh dlm idup aku. sweet moment that i cant forget. sirius besh. besh sbb aku jumpe ngan kwn2, shbt2 n teman2 yg besh. mase ni la aku dpt rase sebenar2nye sahabat, kwn n teman. mkn same2.....mronggeng same2...beli baju raye same2....pakai baju same...tido same2....solat same2.....ketawa berdekah2 same2.....mengarut same2....mengumpat same2......semuanye same2. sekian, terima kasih.same2.hahaha.....cume 'kareb' n mandi je tak same2. heehehe.....besh sgt. kenangan terindah. aku yg lemah tanpamu....aku yg rentan karena....cinta yg tlah hilang darimu....yg mampu menyanjungku....nyanyi lg.  MasyaAllah.....Azriyani2.....yg paling besh time mronggeng. kitorg ad grup mmg kalau keluar same2. 4jejaka yg tak brape nak macho n 3ppuan yg sudah semestinye chantek lg ayu. sudah terbukti!sahih lg. tak dpt disangkal oleh mane2 pihak.hahahahaha.....kalau ingat blk kenangan2 tu.....indah water sungguh!mcm nak ulang blk ke mase tu. tp dalam idup ni....tu la wane wani khidupan....sekurang2nye Allah memberi aku pluang mrase kenangan yg indah seperti tu dgn mempertemukan aku ngan shbt2 yg baek....Alhamdulillah....:) i mish all my fwend. isma, anis, naz, din, popo n pen. rindu gak nk jumpe batch DTK JULAI 2005. imran, izhar, haziq....ingat lg knangan mse lepak kt tepi pantai mengarut maen game nyanyi2. klakar je. org yg pendiam pun tetibe trus jd kecoh n kecah.hahahaha....aarrrggghhhh!!!!!!!!!semuanye besh.

Zaman skrg aku? mmmmm....perlukan kekuatan mental n fizikal. zaman bermaen2 da berlalu. skrg bermulela zaman utk aku menjadi seorg yg lebih dewasa dr dulu. independant, strong n semuanye la but, aku akn cube mencipta kenangan yg terindah utk zaman matang aku ni. hehehe...kite buat dea...perlahan2....dgn tenang.....semua yg sukar akn berlalu.....mudah-mudahan aku akn menjadi lebih matang n dewasa tp akan mengekalkan kecomelan aku. hahahaha....comey la sgt.....pjg sudeh aku merepek. patotla perut aku makin mngeluarkan munyik2 yg kuat. huhuhu......konklusinye....ngan sape pun kite bkwn.....kite kene pandai bwk diri. dlm dunia ni takde manusia yg perfect n setiap org yg kite knl itu akan mengajar kite sesuatu benda yg kite tak penah tau sebelum ni.sama ade baek ataupun buruk....hanye kite dpt membezakannye dan menjadikannye pengajaran....InsyaAllah....Alhamdulillah.....Azriyani Bunaim sudah mule matang n menjadi powergurl!hahahaha......basyah!!anyyyiiieeee......^-^



   Sweet Moment....;)



Batch DTK Julai 2005



My Besfwend (dulu saye sgt gemok :p)



housemate saye yg besh!



Kiciwa mase konvo tak dpt bgamba ngan semua org. Ni jela org2 yg ade....




Apsal Din lagi gedik dari saye?hahaha....



Din gedik lg. takbleh jadik ni.takbleh3 ma......


5 kaseh sayang :

aNieCe said...

saye pon rindu utk meronggeng!!!! waaaaaaa... tiba2 sy sedey bile bace blog kamu T_T

PenCerita AZRIYANI said...

hah?anis sedih?anis xmola sedih2...saye lg sedih nnt.huhuhu....

keyqi said...

nama aku xder ker...sampai hati...dah dua sahabat aku lupakan aku...kesik ati nie

Acidic around the World said...

hee.. igt lagi ko tepi pantai tu.. = )

PenCerita AZRIYANI said...

choki : alalala....ko tak penah ajk aku mronggeng ngan ko...caner aku nk mention....?ok2.nanti aku post tulis ko ade blanje aku air klape ea....heeee.....