Wednesday, June 30, 2010

  awesome!


Hari ini saya berasa begitu hebat kerana dapat mempermaenkan anak-anak ayam saya!!!! adakah apa yang saya lakukan itu wajar dinamakan 'mempermaenkan'? atau yang lebih sesuai adalah 'membuli'??? ops! saya pembuli kanak-kanak kah? oh! tidak sama sekali. saya seorang penyayang kanak-kanak ok.:p sebab itu kanak-kanak di rumah saya boleh posing seperti di bawah apabila saya memberi arahan kepada mereka. gila jahat kau! da nama pun ibu ayam. sayala yang paling berkuasa apabila tokey ayam pergi ke hospital hari ini. selama 3hari saya akan berkuasa sebagai ibu ayam kerana MakPah akan tinggal di hospital selama 3hari. sob3~~~

Bermacam-macam pesanan yang ditinggalkan oleh MakPah kepada saya. pesanan seperti ibu-ibu. rumah jangan kasi sepah. baju sekolah jangan lupa basuh. makan jangan lupa bagi. dapur bagi lap lepas masak. adeh! ini baru sikit. ada lagi banyak. oleh kerana saya memang ada penyakit lupa ingatan....ini jela yang mampu saya ingat. tetapi yang penting pesanan jangan membuli anak-anak ayam tidak pula saya dengar keluar dari mulut MakPah. adakah kerana saya pekak? atau sememangnya tiada pesanan sebegitu??? yang pasti saya tak dengarla. senang citer. tapi yang paling seronok untuk saya hari ini adalah apabila melihat gamba-gamba di bawah. sudah lama rasanya saya tidak ketawa berseorangan. aish.....kalau MakPah tau akitiviti saya ini....bukan ketawa yang mampu diluahkan. tetapi tangisan sedu-sedan ok! mati kau kena bebel 3hari pun belum tentu abis! tapi saya kan gadis kental....apa adehal......yang penting saya rasa hebat hari ini! hihihihi....


si rongak : cuba kamu perhatikan gamba ini dengan teliti. 
posing kanak-kanak ini sama seperti orang utan di bajunya.
kau hingat senang nak suruh budak posing camni??? well....saya kan ibu ayam....(gaya berlagak jahat)


si garang : cuba kamu lihat gamba di atas. 
ada tak kanak-kanak perempuan yang ingin menarik telinganya sendiri hingga kelihatan capang apabila disuruh?
ini adalah contoh kanak-kanak perempuan yang telah diayat oleh ibu ayam yang mengatakan beliau kelihatan sangat comey apabila posing begini. kau boleh buat???


pergh! yang tengah ni muka seperti ibu mithali! innocent!
tudung ibu-ibu ini dibelikan oleh MakPah agar saya lebih rajin keluar mengambil si gedik pulang dari sekolah. senang! sarung je. walaupun wajah nampak seperti ibu yang sudah beranak 2! huhuhu.....








amaran : tolong jangan contohi sifat ini apabila kamu berhadapan dengan kanak-kanak. kesian sungguh mereka. menjadi mangsa yang xbersalah! tapi oleh kerana saya da TERbuat aktiviti terejal ini....saya nak cakap ini boleh dijadikan terapi kamu apabila kamu tengah kesedihan. awesome!





3 kaseh sayang :

Anonymous said...

hehe..sy suke tgk kmu ceria...amri kelihatan nakal lg ye..huhu...since dia kecik..kmu kalo bedak dia mmg putih mcm tepung goma....kekeke...

-kucing sng hati tgk dia ceria-

:-)

zalin said...

hahahaha..bukan ibu beranadak2 wei? ibu beranak 5 dah ni..wakaka..=)

YaNi si gadis jelita??? said...

kucing gagah : hahaha...saya mau ketawa kuat2!!!!

zalin : cis! ko mmg dengki! ibu branak 2 ke 5 ke yg penting tetap jelita. eerrkkk!!!!geli sgt!