Tuesday, June 22, 2010

  pujuk ampuku....


Oh! letih sungguh hari ini. rasa seperti sudah menjadi tokey kedai kek & biskut! si jelita bakery house. eeeyyyuuu~~~dari pukul 12 tengahari hinggalah pada pukul 6 petang saya bertapa di dapur. memangla layak saya digelar bibik! OMG!!!! tetapi hati ini berasa puas kerana telah berjaya melaksanakan segala permintaan MakPah. selepas ini saya mau relax saja sampai hari saya pulang ke bumi kenyalang. boleh ka??? boleh jalan! 

Tadi pagi sempat MakPah memberi sedikit nasihat kepada azriyani bunaim yang agak degil lagi bongek! result hebat saya telah diketahui oleh MakPah ok. ayat pertama yang keluar dari mulut MakPah adalah......maen2! orang banyak maen memang begini la jadinya. huhuhu.....saya banyak maen ka? mungkin. nasib baek tiada bebelan panjang. tetapi ayat terakhir beliau telah membuatkan saya terpana. terpana kerana itu adalah sejenis amaran. bukan nasihat. tetapi amaran yang mesti dipatuhi! wajib! wooo......mungkin MakPah begitu kiciwa dengan saya kali ini. aish....sungguh berdosa saya kerana membuat hati beliau gundah gulana memikirkan saya. maafkan saya MakPah....saya berjanji akan lebih serius dengan hidup saya selepas ini. FOKUS!

Gara-gara ingin menyejukkan hati MakPah yang sepertinya bengang dengan result hebat saya....apelagi yang mampu saya lakukan hanyala mengampu dengan membuat segala jenis kek & biskut permintaan beliau. gigih saya bekerja di dapur sehingga sakit segala tulang temulang & otot gadis! adeh! saya memerlukan kerusi OGAWA saat ini. tapi sekarang saya nak bongkak lagi riak tunjuk pada kamu hasil-hasil saya sebagai gadis yang mak kamu pasti jatuh chenta jika melihat semua ini dibuat oleh hasil tangan xbedung seorang gadis perasan jelita.:p geli ginjal!

pertama : dadih stoberi. manisss....

kedua : kek marble yang MakPah belum nak jemu2.

ketiga : crispy almond cookies. ini serius sedap. 

keempat : biskut suji. biskut yang menguji kesabaran aku!



sila ambil perhatian! semua ini dibuat pada hari ini. tolongla percaya!!!! apehal saya duk buat biskut raya??? ini adalah permintaan MakPah. serius saya taktau kenapa beliau pelik2 nak makan biskut raya. mungkin beliau sakit mata tengok saya bermalas-malasan duduk di dalam bilik setiap hari! dengan cara ini saja boleh melihat kerajinan & kesibukan saya apabila duduk di rumah. ya! saya memang pemalas! kamu semua sudah berpuasati dengan skill kegadisan saya? jangan pandang saya rabun! skill sebagai seorang gadis masih kekal di dalam kegedikan azriyani bunaim! ya....saya anak kepada Uncle Bun & MakPah.(tiba2 xde kena mengena!)





8 kaseh sayang :

zalin said...

pergh..aku lapar ni wei!!!!!

YaNi si gadis jelita??? said...

hahaha... meh ar dtg umah aku. byk mknn! aku tgk pun muak!:p

Anonymous said...

kelakar giler post neh. kegadisan kamu tetap diragui... hehehe

YaNi si gadis jelita??? said...

siapakah yag berani meragui kegadisan saya ini???cis!

Anonymous said...

wah..sudah bgus..nt raya sy nk mkn smua kek diatas bersama uncle bun..

-kucing bosan-

YaNi si gadis jelita??? said...

hah?????hukhukhuk.....

aNieCe said...

nanti raye umah ko aku nk bwk mangkuk tingkat.hahahaha ;D

lapo siot~!

-anisidayu yg sedang dlm kuliyah tp sebok bace blog org.haha-

yang redha said...

asmkm..saya tertarik tgk cookies awk wt..crispy almond cookie tu..leh x nak mtk resepinye..??