Monday, June 07, 2010

  menyentuh KALBU


Ada orang menanti update dari saya? terharu sangat. ahaks! seperti yang dijanjikan....arini gi tengok wayang bersama 2orang beshfwend saya. seronok! mengekeh saja dari naek kereta hinggala turun kereta. merekala yang selalu bersama saya cuti ini. terima kasih kawan2....:) cerita apa yang ditonton tadi? Lagenda Budak Setannnnn! setan tu kena sebut macam setannnnn! hahaha....terharu....menyentuh kalbu. sob3~~~tersirat seribu satu makna. hampir mengalirkan air mata....tapi mestila kena control jelita bagi kuat ini hati di dalam. heeee.....apa yang penting? cerita itu mengajar saya erti sabar.....kalau sudah begitu ketetapannya....kalau sudah begitu takdirnya.....walau apa pun halangan yang ada....akhirnya kita akan dapat takdir yang memang sudah tersurat untuk kita. cuma masa & keadaan yang menentukan. silala tonton cerita tersebut jikalau kamu ingin lebih faham apa yang saya sedang cuba merepekkan ini.

Next story. saya rasa terharu setelah membaca sebuah blog. about her mum. her mum yang sakit kencing manis hingga jarinya perlu dipotong. sangat simpati & rasa sedih.....MakPah pun ada kencing manis & hampir meninggalkan saya & keluarga. aish....xperlulah cerita di dalam blog. saya berasa touching & emo2 nanti. sob3~~~tapi yang penting di dalam hidup saya MakPah adalah seorang wanita yang gigih & cekal. terlalu banyak pengorbanan yang beliau telah lakukan. walaupun semua orang seperti takot ingin berjumpa dengan beliau kerana wajah & suaranya yang tegas....tapi sebagai anak yang memang xreti bahasa....saya saja yang berani bergurau senda mempermaenkan beliau walaupun ada masanya saya juga takot dengan beliau setelah beliau membebel2 & mula memberi peringatan kepada saya. huhuhu.....tapi beliau sangat baek hati yang kadang2 saya tidak dapat bayangkan bagaimanala hidup saya jika beliau pergi meninggalkan saya....? aish......kerana setiap kali beliau mengajar saya sesuatu.....beliau pasti suruh saya ingat sampai bila2 walaupun beliau sudah pergi buat selama2nya nanti. maklumla...anak gadis ini mudah lupa ingatan. bongok kan. memang begini. apa yang diingat pun xtaula. semua ibu2 begitu. bukan MakPah je. semua ibu nak yang terbaek untuk anak2 mereka. tapi kadang2 anak2 ni xreti2 nak cuba menjadi yang terbaek. macamla saya baek sangat kan. :p ceh! cara saya bercakap da seperti cara MakPah membebel. hahaha.....like mother like daughter. ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.....haaaa....terkeluar segala jenis peribahasa! xkan melayu hilang di dunia. ceh!





anehaneh : arini saya mendapat sejambak bunga ros merah palsu! mms! ceit! gigih sungguh orang tersebut. papepun terima kasih la kerana bersusah payah menghabiskan kredit sebanyak 15 sen kot untuk mms bunga & bear tersebut...apakah tujuan mms tersebut dihantar kepada saya??? ntah. hahaha.....lawak pun ado. macam2....

2 kaseh sayang :

zalin said...

pergh..cuti sem dok meronggeng jer..

YaNi si gadis jelita??? said...

yela...xkan aku nak gi praktikal pulek...hahaha....