Monday, November 08, 2010

  sooo suuuwit !

hujan ! hujan ! ! ! ! ! ! sejuk . dingin . nyaman . mata kuyu . ok . lepas asar tidak boleh tidur ! tidak boleh ! ! ! 


arini kawan kawan aku sudah mula menjawab paper exam . T I T A S . apa gaya mereka jawab ? mungkin tersenyum lebar . atau mungkin senyum senget . atau mungkin muka blur . 


dan aku yang tidak mengambil paper tersebut kerana sudah transfer amatlah kasihan dan mata terkebil kebil melihat junior housemate yang menjerit jerit setelah balik dari menjawab paper T I T A S . tercekik tulang ayam sekejap apabila sedang khusyuk aku makan nasi pada pukul 4 petang seorang junior housemate balik dan menjerit jerit seperti orang hilang arah . 


adakah paper T I T A S itu susah ? atau dea memang suka menjerit selepas menjawab exam ? aku belum sempat tanya kerana aku juga sudah cukup gerun untuk menegur orang yang menjerit jerit sampai buat aku hilang selera makan . hu . hu . hu . 


berpikir sejenak . saat ini aku masih tidak rasa gugup atau menggelabah memikirkan exam . tetapi masalah yang timbul adalah aku akan mula rasa berdebar debar ketika hendak menjawab exam . entah apa pesen perangai haku ini pun taktau la . 


apa yang bermaen di fikiran adalah apakah ? adakah ? bagaimanakah ? seram pula bila memikirkan keadaan aku nanti . boleh ke tidak ? boleh ke tidak ? boleh ke tidak ? hanya mampu berdoa agar diberikan ingatan yang baek semasa exam nanti . 


kini . aku sudah tidak lagi mengamalkan cara hidup yang tidak sihat selepas MakPah semakin berpesan apa yang dibuat itu akan menyumbang kepada lupa ingatan . 


mari dekat . mari dekat . . . . . cik azriyani bunaim . cikgu kamu . nak bagitau sikit perkara perkara yang takyah la kamu buat . . . . kalau kamu buat kamu rugi . kalau kamu tak buat kamu untung . pilih . nak untung ke nak rugi ? 


1) jangan amalkan minum air gas walaupun 100 plus plus plus . 

2) jangan makan asam . tak bagus untuk ingatan . memang sedap . tapi yang sedap itulah yang membawa kepada keburukan . kan . kan . kan . . . .

3) jangan makan kepala ikan . tapi kepala ikan goreng yang rangup la sedap dimakan . nyam . nyam . nyam . .  . .

4) jangan minum air yang ada semut . haaa . . . . nanti apa mak kita cakap ? lupa 40 hari . 

5) jangan tidur selepas waktu subuh dan asar . ni MakPah selalu pesan ni . tapi selalunya time time ni la mata saja gedik gedik taknak bukak . 

6) jangan banyak ketawa . ketawa itu boleh buat hati menjadi gelap . walaupun ketawa itu kunun kunun orang cakap boleh buat awet muda . ceh ! nak awet muda pakai safi rania gold okeh ! hik . hik . hik .

7) jangan banyak menonton hiburan . hiburan itu melalaikan . tengok katon atasinchi mak dea muka bujur dan pemalas takpe . eh ! betul ke cikgu eja macam tu ? kamu tau tak katon atasinchi ? kesian la kalau taktau . :p


haaaa . . . . cikgu da cakap ni . da bagitau ni apa mak cikgu cakap pada cikgu . baek ikut . jangan tak ikut . ikut jangan tak ikut . ikut jangan tak ikut . buat note besar besar . tampal kat dinding bilik kamu . ok . 



sekian . 



salam sayang tanpa chenta ,

cikgu kamu yang jelita

macam pantun la . >.<


5 kaseh sayang :

fendidahada said...

oh yeah..saya baru je buat benda no 1 n 2 tu..hehe

genetik 3G said...

huhuhu...jgn buat lg!!!!try to avoid it ok.

1+1=infinity said...

kalo terminum ari yg bersemut..scara x sngaja la kita jadi pelupa kan

genetik 3G said...

hehehe...so b4 kite minum air kene cek ade semut ke x supaye kite xjd TERlupa.;) mcm emak ajr ank la.heeee...

1+1=infinity said...

haha..ok2..noted mak!