Thursday, November 11, 2010

  yani tertipu bang. yani tertipu !

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia


Hari ini dilaporkan seorang budak perempuan telah termakan sabun basuh pinggan yang bertajuk AXION perasa lemon . budak perempuan yang sungguh bijak itu menyangkakan warna kuning yang melekat di jarinya itu adalah planta yang comot yang baru saja disapu pada sekeping roti cap shinchan . 


Dengan rakus dan tanpa berpikir panjang budak perempuan itu terus menjilat dan terkebil kebil setelah merasakan kepelikan pada planta yang baru dijilatnya tadi . budak perempuan itu semakin bertambah bijak apabila dea terus mengambil keputusan untuk menelan sabun tersebut tanpa berpikir untuk meludah atau berkumuh . keputusan ini diambil akibat daripada sifat kemalasan yang melampau untuk pergi ke sinki . 


Huh ! sumpah rasa seperti bongok sekejap selepas makan sabun tersebut . kalau sikit mungkin sedap . tetapi ini banyak ! kuingatkan planta yang comot di jari . rupa rupanya sabun yang tidak kubasuh bersih melekat di jari ! cis ! rasa bangang juga bila terus telan . bukan ludah atau kumuh ! har . har . har . 


Dan hasil daripada kejadian tersebut . maka hasil jawapan pada kertas peperiksaan dialek sarawak pada petang tadi amatlah melawakkan untuk dibaca oleh lecturer . maafla . saya tidak sengaja mau buat puan sakit kepala menanda kertas saya . buat karangan dalam dialek sarawak . memanglah seperti menulis surat nak bagi boyprend kau ! no grammar . no past tense . no present tense . kau bantai je ayat itu . letak tok . tek . mun cam ya . kamek . kitak . gine tok ? kamek bante ajak polah karangan tadik tok . mun cam ya kamek rasa memang lecturer kamek pening palak bila nangga ketas kamek . gembira gilak kamek hentam polah ayat sampe kamek sendiri sik taok maok madah apa agik . haaa . . . . jadilah karangan . yang penting sedap ! har . har . har . 


Paper selepas ini agak jaoh untuk aku lalui . tetapi sungguh banyak onak dan duri yang harus aku tempuh untuk aku terus memastikan aku berjaya menjawab keempat empat paper tersebut dengan jayanya walaupun di saat ini paper paper tersebut telah cukup membuatkan aku semakin tertekan . tertekan . tertekan . dan terus tertekan . poyo sungguh ayat ! apa yang penting . b e r u s a h a ! basyah !





AGI IDUP ! AGI NGELABAN !



3 kaseh sayang :

popo said...

sedap nyer sabun

genetik 3G said...

:P popo si pengejek !

popo said...

hahahha..sabun sedap kot..rase lemon lg